Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8280
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door dentheo »

Gerard schreef:Ik lees nu in de decemberuitgave van Railnieuws het volgende bericht:SNIP
Ook rijden wat meer treinen via de IJzeren Rijn. Van maart t/m mei zou de hele lijn Montzen - Aken zelfs buiten dienst moeten!
SNIP
Ik vraag me dan wel af wat er allemaal over de IJzeren Rijn gaat rijden :roll:

Met vriendelijke groet,
Gerard
Onzin natuurlijk, het ijzeren Rijn gedeelte dat parallel ligt met Montzen in al lang buiten dienst, ligt te roesten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Shrek »

werkbasis, sporen buiten dienst, bovenleiding te bouwen,.. dit klinkt als de natuurlijke biotoop van een kudde 52'ers :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gerard

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Gerard »

Shrek schreef:werkbasis, sporen buiten dienst, bovenleiding te bouwen,.. dit klinkt als de natuurlijke biotoop van een kudde 52'ers :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dan heeft die elektrificatie tenminste nog 1 voordeel.... dat je tijdelijk 52'ers op Lijn 24 aan kunt treffen
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2956
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Bibke »

Wover schreef:
Bartjedj schreef:Dan rijd je niet over de IJzeren Rijn, hé.
Met die naam bedoelt men het historische traject.

BDJ
Maar het gaat erom dat de grensovergang met aansluiting op het net in Weert beschikbaar is voor goederentreinen ;).

Maar dat is toch geen goed alternatief hoor: Ook enkelspoor, passagierstreinen, geen bundels voor lange goederentreinen,...
Inderdaad tussen Mol en Weert is het enkelsporig en de bundels zijn niet voorzien voor lange treinen.
Daarom moeten de zinktreinen van Budel altijd wachten in Neerpelt om achter de trein Neerpelt - Antwerpen C aan te rijden. Dan moeten ze weer aan de kant in Balen Werkplaatsen om de Antwerpen C - Neerpelt door te laten.
Gerard

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Gerard »

Hallo mensen ;)
Is er al weer enig nieuws bij gekomen over de elektrificering van het baanvak?
Ik las vanavond wel ergens op een forum dat er vanaf week 9 tijdelijk totaal geen treinverkeer meer mogelijk is :shock:

Met vriendelijke groeten,
Gerard
Bartjedj

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Bartjedj »

Er is inderdaad zo'n periode, en als ik het goed had was dat tijdens de maand maart.

BDJ
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Shrek »

allen daarheen om die 52'ers vast te leggen :P
Om even bij stil te staan: over een jaar rijden daar misschien al de eerste 186'ers of reeks 19 :mrgreen:
Gerard

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Gerard »

Shrek schreef:allen daarheen om die 52'ers vast te leggen :P
Om even bij stil te staan: over een jaar rijden daar misschien al de eerste 186'ers of reeks 19 :mrgreen:
Die 52'ers lijkt me prachtig,, e-locs lijkt me pijnlijk :P
maarja je kan natuurlijk niet eeuwig met het oude materieel rond blijven rijden :( maar toch hoop ik dat de serie 55 toch nog enkele goederentreinen blijft rijden na de elektrificering van L.24
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2956
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Bibke »

Sorry Gerard,


Niet te veel hopen. Groot onderhoud gaan ze niet meer krijgen en ze zullen bij zware pannes niet meer hersteld worden.
En als je weet dat enkel nog de 5517 in een redelijk goede staat verkeerd, dan weet men wel wat de toekomst zal worden voor deze machines.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2956
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Bibke »

De 52ers gaan die daar ingezet worden?

Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:De 52ers gaan die daar ingezet worden?

Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
oh is het niet tuc-rail die deze electrificatie doet?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2956
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Bibke schreef:De 52ers gaan die daar ingezet worden?

Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
oh is het niet tuc-rail die deze electrificatie doet?
Neen, ik bedoelde dat TUC rail daar niet gaat komen en dus de 52ers zeker niet en deze laatsten stilaan uit dienst gaan doordat TUC rail ze aan het vervangen is door 62ers.

Projecten TUC rail http://www.tucrail.com/nl/projecten_301.htm

Bij de projecten van Infrabel staat de elektrificatie van de lijn 24 niet beschreven.

Maar het contract is volgens De Lloyd met Infrabel afgesloten:
http://www.lloyd.be/nieuws/id18221-Spoo ... ceerd.html
Elgar
Berichten: 643
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Elgar »

De studie van het 15 kV gedeelte voor de elektrificatie van L24 gebeurd door de firma ENGEMA RAIL. Dit gaat vanaf het viaduct tot vlak voor de tunnel in Botzelaer. De uitvoering gebeurd door de firma Duchene geloof ik en ik dacht dat die nu al bezig waren met het gieten van beton voor de funderingen van de consoles. Meestal worden eerst de funderingen gegoten die bereikbaar zijn met een vrachtwagen. De anderen gebeuren met een betontrein. Voor die betontrein moeten dan ook locomotieven + machinisten gehuurd worden bij de spoorwegen.

DB-Netz is verantwoordelijk voor de elektrificatie van de tunnel.
Gerard

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Gerard »

Hallo mensen,
Ik wou even terug komen op de totale versperring van het baanvak Montzen - Aachen West.

Ik heb volgende week een week vakantie en ik zou dan graag op 1 van de volgende dagen (26 t/m 29 Februari, 1 Maart) Gemmenich een dagje bezoeken.

Weet iemand of de lijn dan al totaal afgesloten is, of dat er al in mindere mate gereden wordt?

Met vriendelijke groet,
Gerard.
Laatst gewijzigd door Gerard op 18 feb 2008, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door FLV-FGSP »

Gerard schreef:Hallo mensen,
Ik wou even terug komen op de totale versperring van het baanvak Montzen - Aachen West.

Ik heb volgende week een week vakantie en ik zou dan graag op 1 van de volgende dagen (26 t/m 30 Februari) Gemmenich een dagje bezoeken.

Weet iemand of de lijn dan al totaal afgesloten is, of dat er al in mindere mate gereden wordt?

Met vriendelijke groet,
Gerard.
1) 30 februari bestaat niet.
2) De lijn is vanaf 2 maart 10 weekenden gesloten. Momenteel is er theoretisch verkeer op enkelspoor tss 8 en 16 u.
Plaats reactie