Onzin natuurlijk, het ijzeren Rijn gedeelte dat parallel ligt met Montzen in al lang buiten dienst, ligt te roesten....Gerard schreef:Ik lees nu in de decemberuitgave van Railnieuws het volgende bericht:SNIP
Ook rijden wat meer treinen via de IJzeren Rijn. Van maart t/m mei zou de hele lijn Montzen - Aken zelfs buiten dienst moeten!
SNIP
Ik vraag me dan wel af wat er allemaal over de IJzeren Rijn gaat rijden![]()
Met vriendelijke groet,
Gerard
Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West
Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
werkbasis, sporen buiten dienst, bovenleiding te bouwen,.. dit klinkt als de natuurlijke biotoop van een kudde 52'ers

Dan heeft die elektrificatie tenminste nog 1 voordeel.... dat je tijdelijk 52'ers op Lijn 24 aan kunt treffenShrek schreef:werkbasis, sporen buiten dienst, bovenleiding te bouwen,.. dit klinkt als de natuurlijke biotoop van een kudde 52'ers![]()
![]()
Inderdaad tussen Mol en Weert is het enkelsporig en de bundels zijn niet voorzien voor lange treinen.Wover schreef:Maar het gaat erom dat de grensovergang met aansluiting op het net in Weert beschikbaar is voor goederentreinenBartjedj schreef:Dan rijd je niet over de IJzeren Rijn, hé.
Met die naam bedoelt men het historische traject.
BDJ.
Maar dat is toch geen goed alternatief hoor: Ook enkelspoor, passagierstreinen, geen bundels voor lange goederentreinen,...
Daarom moeten de zinktreinen van Budel altijd wachten in Neerpelt om achter de trein Neerpelt - Antwerpen C aan te rijden. Dan moeten ze weer aan de kant in Balen Werkplaatsen om de Antwerpen C - Neerpelt door te laten.
Hallo mensen 
Is er al weer enig nieuws bij gekomen over de elektrificering van het baanvak?
Ik las vanavond wel ergens op een forum dat er vanaf week 9 tijdelijk totaal geen treinverkeer meer mogelijk is
Met vriendelijke groeten,
Gerard

Is er al weer enig nieuws bij gekomen over de elektrificering van het baanvak?
Ik las vanavond wel ergens op een forum dat er vanaf week 9 tijdelijk totaal geen treinverkeer meer mogelijk is

Met vriendelijke groeten,
Gerard
Er is inderdaad zo'n periode, en als ik het goed had was dat tijdens de maand maart.
BDJ
BDJ
allen daarheen om die 52'ers vast te leggen
Om even bij stil te staan: over een jaar rijden daar misschien al de eerste 186'ers of reeks 19

Om even bij stil te staan: over een jaar rijden daar misschien al de eerste 186'ers of reeks 19

Die 52'ers lijkt me prachtig,, e-locs lijkt me pijnlijkShrek schreef:allen daarheen om die 52'ers vast te leggen![]()

maarja je kan natuurlijk niet eeuwig met het oude materieel rond blijven rijden

Sorry Gerard,
Niet te veel hopen. Groot onderhoud gaan ze niet meer krijgen en ze zullen bij zware pannes niet meer hersteld worden.
En als je weet dat enkel nog de 5517 in een redelijk goede staat verkeerd, dan weet men wel wat de toekomst zal worden voor deze machines.
Niet te veel hopen. Groot onderhoud gaan ze niet meer krijgen en ze zullen bij zware pannes niet meer hersteld worden.
En als je weet dat enkel nog de 5517 in een redelijk goede staat verkeerd, dan weet men wel wat de toekomst zal worden voor deze machines.
De 52ers gaan die daar ingezet worden?
Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
oh is het niet tuc-rail die deze electrificatie doet?Bibke schreef:De 52ers gaan die daar ingezet worden?
Neen, ik bedoelde dat TUC rail daar niet gaat komen en dus de 52ers zeker niet en deze laatsten stilaan uit dienst gaan doordat TUC rail ze aan het vervangen is door 62ers.Shrek schreef:oh is het niet tuc-rail die deze electrificatie doet?Bibke schreef:De 52ers gaan die daar ingezet worden?
Projecten TUC rail http://www.tucrail.com/nl/projecten_301.htm
Bij de projecten van Infrabel staat de elektrificatie van de lijn 24 niet beschreven.
Maar het contract is volgens De Lloyd met Infrabel afgesloten:
http://www.lloyd.be/nieuws/id18221-Spoo ... ceerd.html
De studie van het 15 kV gedeelte voor de elektrificatie van L24 gebeurd door de firma ENGEMA RAIL. Dit gaat vanaf het viaduct tot vlak voor de tunnel in Botzelaer. De uitvoering gebeurd door de firma Duchene geloof ik en ik dacht dat die nu al bezig waren met het gieten van beton voor de funderingen van de consoles. Meestal worden eerst de funderingen gegoten die bereikbaar zijn met een vrachtwagen. De anderen gebeuren met een betontrein. Voor die betontrein moeten dan ook locomotieven + machinisten gehuurd worden bij de spoorwegen.
DB-Netz is verantwoordelijk voor de elektrificatie van de tunnel.
DB-Netz is verantwoordelijk voor de elektrificatie van de tunnel.
Hallo mensen,
Ik wou even terug komen op de totale versperring van het baanvak Montzen - Aachen West.
Ik heb volgende week een week vakantie en ik zou dan graag op 1 van de volgende dagen (26 t/m 29 Februari, 1 Maart) Gemmenich een dagje bezoeken.
Weet iemand of de lijn dan al totaal afgesloten is, of dat er al in mindere mate gereden wordt?
Met vriendelijke groet,
Gerard.
Ik wou even terug komen op de totale versperring van het baanvak Montzen - Aachen West.
Ik heb volgende week een week vakantie en ik zou dan graag op 1 van de volgende dagen (26 t/m 29 Februari, 1 Maart) Gemmenich een dagje bezoeken.
Weet iemand of de lijn dan al totaal afgesloten is, of dat er al in mindere mate gereden wordt?
Met vriendelijke groet,
Gerard.
Laatst gewijzigd door Gerard op 18 feb 2008, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1) 30 februari bestaat niet.Gerard schreef:Hallo mensen,
Ik heb volgende week een week vakantie en ik zou dan graag op 1 van de volgende dagen (26 t/m 30 Februari) Gemmenich een dagje bezoeken.
Met vriendelijke groet,
Gerard.
2) De lijn is vanaf 2 maart 10 weekenden gesloten. Momenteel is er theoretisch verkeer op enkelspoor tss 8 en 16 u.