Treinmateriaal internationaal verkeer
-
ovspotter_be
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Eeklo – Ronse, Mol – Hasselt en Luttre – Charleroi via La Louvière staan allemaal dit jaar op de planning om ieder uur te gaan rijden in het weekend.
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Krijgen ze toch voor betaald? Of moeten we maar alle weekendtreinen afschaffen omdat dat beter voor het personeel is?
En daarbij zijn er ook vast mensen die liever in het weekend werken.
-
ovspotter_be
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Die zijn er zeker en vooral onder de jongere werknemers, eens je begint met kinderen ben je liever thuis in het weekend.
En er zijn ook regionale verschillen, in Vlaanderen werk je gemiddeld 1 op de 2 weekends terwijl je in de Waalse depots vaak maar 1 op de 3 weekends moet werken, in Wallonië is het weekend nu éénmaal heiliger dan hier in Vlaanderen.
En er zijn ook regionale verschillen, in Vlaanderen werk je gemiddeld 1 op de 2 weekends terwijl je in de Waalse depots vaak maar 1 op de 3 weekends moet werken, in Wallonië is het weekend nu éénmaal heiliger dan hier in Vlaanderen.
-
desirootje
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Het is niet alsof ze de keuze krijgen, hoe zou je het vinden? En het merendeel zit liever in het weekend thuis zeker met hun partner en/of kinderen. Voor zover al dat begrip voor het personeel.
Daarnaast wordt hier ook niet gesproken over alle stations dat geen treinen krijgen in het weekend.
Vichte, Anzegem, Sint-Denijs-Boekel, Hofstade, Buda, Brussel-Congres, Brussel Kapellekerk, Neufvilles, Masnuy-Saint-Pierre, Obourg, Marche-lez-Ecaussinnes, Familleureux, Obaix-Buzet, Arcaden, Delta, Merode, Hambos, Couillet, le Campinaire, Leman & Sclessin.