M6-rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Hoeveel punten geef je een M6?

1
1
3%
2
0
Geen stemmen
3
0
Geen stemmen
4
0
Geen stemmen
5
2
6%
6
5
15%
7
9
27%
8
13
39%
9
3
9%
10
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

Treinenman

M6-rijtuigen

Bericht door Treinenman »

Hoeveel punten geef je een M6?
De trein is altijd een beetje reizen.
Kristofke

Re: M6-rijtuigen

Bericht door Kristofke »

Ik geef een 8, als het een nieuwe is.

Eenmaal enkele maanden in dienst zakt dat cijfer, maar daar kan die m6 niets aan doen, dat is gewoon slecht onderhoud.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Het toilet voor rolstoelreizigers vind ik echt slecht maar al bij al een goede aanwinst dus heb ik een 9 gegeven.
Laatst gewijzigd door thomaslj op 15 sep 2010, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
calabria

Bericht door calabria »

Ik een 7: qua reiscomfort makkelijk een 8 of een 9, maar op stiptheid zijn ze gebuisd.
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Ik geef een 7, het is inderdaad een verbetering maar de bagageruimte is wel krap want ik krijg mijn rugzak of fototas niet in dat smal vak.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Hobbes

Bericht door Hobbes »

calabria schreef:Ik een 7: qua reiscomfort makkelijk een 8 of een 9, maar op stiptheid zijn ze gebuisd.
Ik vraag me af waarom je de stiptheid van de treinen laat meespelen in een vraag over het comfort van een type materieel?

Ik heb ze persoonlijk een 8/10 gegeven, leuk om mee te reizen maar 1ste klasse is niet meer wat ze vroeger (zoals in het oudere materiaal) was, maar dat is een trend die zich helaas doorzet in alle nieuw of vernieuwd materieel.
Galactic

Bericht door Galactic »

7 / 10

Zitplaatsen zijn ok. Groot nadeel is zeer kleine bagageruimte. Een gewone rugzak of tas kan er gewoon niet tussen! Veel te smal.

Inderdaad, voor extra comfort moet je niet in 1° klasse gaan zitten. Zeer weinig verschil. Je zit misschien met wat minder volk, maar dan is dan ook het enige voordeel. Nochtans is het prijsverschil tussen 1° en 2° klasse groot genoeg om toch wat meer comfort te bieden in 1° klasse.
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

De airco staat veel te kou. Voor de rest geen problemen met deze rijtuigen.
Bibke

Bericht door Bibke »

b-loc schreef:De airco staat veel te kou. Voor de rest geen problemen met deze rijtuigen.
Awel, dat idee heb ik ook net als in de Deense neuzen, ook airco die te koud staat.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik geef ze een 7. Minpunten zijn de koele uitstraling van het interieur, beperkte bagageruimte en het gering aantal toiletten - op een trein met M6'en is het soms een behoorlijk eind zoeken om een WC te vinden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
bobke

Bericht door bobke »

Dieselfreak schreef:Ik geef ze een 7. Minpunten zijn de koele uitstraling van het interieur, beperkte bagageruimte en het gering aantal toiletten - op een trein met M6'en is het soms een behoorlijk eind zoeken om een WC te vinden.
Koele uitstraling? Dat zal je mij dan toch eens moeten uitleggen waarom. Volgens mij is die roze en dat paarse streepjes in de zetels absoluut niet koel. (ik vind de zetels meer geslaagd van kwa kleurencombinatie dan bv MS96 (dat is grijs met blauw dacht ik, en dat vind ik veel koeler).
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

bobke schreef:Koele uitstraling? Dat zal je mij dan toch eens moeten uitleggen waarom.
Bijna alleen maar grijs en wit hé. De MS96 vind ik toch een wat gezelligere uitstraling hebben.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

Dat van die eerste klasse volg ik ook. Dat van die bagagerekken niet. Is een basiseigenschap van alle dubbeldektreinen. Enige oplossing is afzonderlijke rekken zoals bij de sbb maar dat kost dan weer zitplaatsen.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Bibke schreef:
b-loc schreef:De airco staat veel te kou. Voor de rest geen problemen met deze rijtuigen.
Awel, dat idee heb ik ook net als in de Deense neuzen, ook airco die te koud staat.
Dan moet je het temperatuurknopje bij de schuifdeur op wat warmer draaien ;)

Als je schrik hebt de enige te zijn die koud heeft kan je eens gaan kijken aan de uiteinden van elk stel heb je een klein compartiment met 1x4 en 1x3 zitplaatsen waarbij je de temperatuur van de lucht ook afzonderlijk kan regelen voor dat kleine deel.

Er staat niet bij dat je er van af moet blijven hé.
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Kristofke schreef:
Bibke schreef:
Dan moet je het temperatuurknopje bij de schuifdeur op wat warmer draaien ;)

Als je schrik hebt de enige te zijn die koud heeft kan je eens gaan kijken aan de uiteinden van elk stel heb je een klein compartiment met 1x4 en 1x3 zitplaatsen waarbij je de temperatuur van de lucht ook afzonderlijk kan regelen voor dat kleine deel.

Er staat niet bij dat je er van af moet blijven hé.
Heb je deze knopjes ook bij M6?
Plaats reactie