minst geliefde rijtuig dat actief is.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Uw minst geliefde rijtuig dat actief is

M4
6
17%
M5 (niet gemoderniseerd)
21
58%
M5 (gemoderniseerd)
2
6%
M6
4
11%
I6
0
Geen stemmen
I10
0
Geen stemmen
I11
3
8%

Totaal aantal stemmen: 36

Dieselfreak

minst geliefde rijtuig dat actief is.

Bericht door Dieselfreak »

De titel spreekt voor zich. Ik heb op I11 gestemd, omdat die volledig uit één heel groot compartiment bestaan, wat ik niet gezellig vind.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika

Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.

Bericht door kika »

Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief? In het buitenland de desiro van de MittelrheinBahn. Beide omwille van de beenruimte. Gerenoveerde plan T valt ook in die categorie maar die zijn sinds een maand (klopt dat?) niet meer actief.
Dieselfreak

kika schreef:Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief?
Weet ik niet, die ken ik niet. Ik heb alleen de meest gebruikte rijtuigen vermeld.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Als rolstoelreiziger vind ik de klassiekjes het minst aangenaam, maar aangezien die er niet tussenstaan heb ik gekozen voor I11.
Laatst gewijzigd door thomaslj op 27 aug 2010, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Dieselfreak

Klassiekjes zijn treinstellen, geen rijtuigen. Daar is een ander topic over.
melle

Bericht door melle »

Ik heb de M4 aangeduid. Deze vind ik het minst comfortabel omdat deze niet alleen oncomfortabel rijden, maar ook nog eens ongelooflijk veel lawaai produceren.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Dieselfreak schreef:Klassiekjes zijn treinstellen, geen rijtuigen. Daar is een ander topic over.
Inderdaad, sorry, al ken ik het verschil wel hoor :wink:
Terminus

Bericht door Terminus »

kika schreef:Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief? .
Indien we het over dezelfde Corail-rijtuigen hebben: 1 INT Brussel-Basel en 1 IC Luxemburg - Brussel (komt eigenlijk ook van Basel) worden (nog steeds) met Franse Corail-rijtuigen gereden.
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik kan niet stemmen, 'k heb enkel ervaring met de M6 (dikwijls), en eenmalig met de I10.
bobke

Bericht door bobke »

Trammist schreef:Ik kan niet stemmen, 'k heb enkel ervaring met de M6 (dikwijls), en eenmalig met de I10.
Ik ook, enkel ervaring met M6 en een keer I11, beide goeie rijtuigen.
groentje

Bericht door groentje »

Die Franse Corails van en naar Basel zijn inderdaad zeer onaangenaam, zelfs in een 4-tje zat ik tegen de tegenoverstaande zetel. M4 vind ik nog wel meevallen, al zit ik er liever geen uren in (en 1e klasse is echt schitterend), bij de I6-coupérijtuigen zit die neksteun me vaak wat in de weg. Maar eigenlijk ken ik geen rijtuig dat ik echt niet graag heb.
tomdg

Bericht door tomdg »

M5 omdat je altijd op die stomme balk zit te kijken die halverwege de venster staat (2e verdiep)
LML

Bericht door LML »

M4 2de klasse. Die 2+3 opstelling is echt Spartaans en die banken zitten ronduit slecht.

Spijtige zaak dat ze met de modernizering er geen 1+2 in 1ste en 2+2 in 2de klasse van gemaakt hebben. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Kalimero

Bericht door Kalimero »

LML schreef:M4 2de klasse. Die 2+3 opstelling is echt Spartaans en die banken zitten ronduit slecht.
Volledig akkoord. In het midden ben je net een sandwich, op de hoek aan de kant van de gang val je bijna van de bank en aan de kant van het raam zit ik altijd met mijn knie tegen dat vuilbakje.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik vind de M4 net goed: Als het rustig is zit je met 2 naast elkaar en heb je plek genoeg, bij grote drukte zit je met 3 en ben je blij dat je niet moet rechtstaan (wat bij een I11 met vergelijkbare drukte wel zo zou zijn) :wink:
Plaats reactie