minst geliefde rijtuig dat actief is.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
minst geliefde rijtuig dat actief is.
De titel spreekt voor zich. Ik heb op I11 gestemd, omdat die volledig uit één heel groot compartiment bestaan, wat ik niet gezellig vind.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief? In het buitenland de desiro van de MittelrheinBahn. Beide omwille van de beenruimte. Gerenoveerde plan T valt ook in die categorie maar die zijn sinds een maand (klopt dat?) niet meer actief.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Weet ik niet, die ken ik niet. Ik heb alleen de meest gebruikte rijtuigen vermeld.kika schreef:Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Als rolstoelreiziger vind ik de klassiekjes het minst aangenaam, maar aangezien die er niet tussenstaan heb ik gekozen voor I11.
Laatst gewijzigd door thomaslj op 27 aug 2010, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Klassiekjes zijn treinstellen, geen rijtuigen. Daar is een ander topic over.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Ik heb de M4 aangeduid. Deze vind ik het minst comfortabel omdat deze niet alleen oncomfortabel rijden, maar ook nog eens ongelooflijk veel lawaai produceren.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Inderdaad, sorry, al ken ik het verschil wel hoorDieselfreak schreef:Klassiekjes zijn treinstellen, geen rijtuigen. Daar is een ander topic over.

Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Indien we het over dezelfde Corail-rijtuigen hebben: 1 INT Brussel-Basel en 1 IC Luxemburg - Brussel (komt eigenlijk ook van Basel) worden (nog steeds) met Franse Corail-rijtuigen gereden.kika schreef:Ik zou graag die Franse corails aanvinken die je af en toe tussen Brussel en het zuiden hebt, of zijn die niet meer actief? .
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Ik kan niet stemmen, 'k heb enkel ervaring met de M6 (dikwijls), en eenmalig met de I10.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Ik ook, enkel ervaring met M6 en een keer I11, beide goeie rijtuigen.Trammist schreef:Ik kan niet stemmen, 'k heb enkel ervaring met de M6 (dikwijls), en eenmalig met de I10.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Die Franse Corails van en naar Basel zijn inderdaad zeer onaangenaam, zelfs in een 4-tje zat ik tegen de tegenoverstaande zetel. M4 vind ik nog wel meevallen, al zit ik er liever geen uren in (en 1e klasse is echt schitterend), bij de I6-coupérijtuigen zit die neksteun me vaak wat in de weg. Maar eigenlijk ken ik geen rijtuig dat ik echt niet graag heb.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
M5 omdat je altijd op die stomme balk zit te kijken die halverwege de venster staat (2e verdiep)
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
M4 2de klasse. Die 2+3 opstelling is echt Spartaans en die banken zitten ronduit slecht.
Spijtige zaak dat ze met de modernizering er geen 1+2 in 1ste en 2+2 in 2de klasse van gemaakt hebben. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10...
Spijtige zaak dat ze met de modernizering er geen 1+2 in 1ste en 2+2 in 2de klasse van gemaakt hebben. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Volledig akkoord. In het midden ben je net een sandwich, op de hoek aan de kant van de gang val je bijna van de bank en aan de kant van het raam zit ik altijd met mijn knie tegen dat vuilbakje.LML schreef:M4 2de klasse. Die 2+3 opstelling is echt Spartaans en die banken zitten ronduit slecht.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Ik vind de M4 net goed: Als het rustig is zit je met 2 naast elkaar en heb je plek genoeg, bij grote drukte zit je met 3 en ben je blij dat je niet moet rechtstaan (wat bij een I11 met vergelijkbare drukte wel zo zou zijn) 
