Defecten en Storingen in stijgende lijn?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dcr

Defecten en Storingen in stijgende lijn?

Bericht door dcr »

Ik heb de indruk dat het aantal defecten en storingen in sterk stijgende lijn is.

Wisselstoringen, seinstoringen, stroompannes, afgeschafte treinen, defecte treinen, treinen waar rijtuigen zijn afgesloten ....

Zijn er ergens objectieve gegevens die dit bevestigen?
Nekvin

Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?

Bericht door Nekvin »

ik heb gewoon de indruk dat dit veel meer in het nieuws komt dan vroeger. Hierdoor lijken het er meer, maar ik denk dat het aantal ongeveer gelijk is gebleven
dcr

Bericht door dcr »

Nekvin schreef:ik heb gewoon de indruk dat dit veel meer in het nieuws komt dan vroeger. Hierdoor lijken het er meer, maar ik denk dat het aantal ongeveer gelijk is gebleven
Ik spreek eigenlijk vooral uit persoonlijke ervaring : Mijn 3 laatste treinritten hadden een vertraging van ongeveer 45 minuten door diverse storingen en defecten.
En de weken daarvoor ook veel problemen (los van de brand in Herentals)
Shrek

Bericht door Shrek »

Er zijn zoizo meer afgeschafte treinen tegenwoordig dan vroeger, het reserve materieel wordt tegenwoordig immers bijna allemaal ingezet. Hierdoor lijkt het natuurlijk op een slechtere dienstverlening, maar er rijden uiteindelijk wel meer treinen.
Adler

Bericht door Adler »

Wat betreft de stiptheid zit men voor het 1ste trimester 2009 terug op het slechte niveau van 2007.

gemiddelde 2001-2005: 93.3%
2006: 90.6%
2007: 89.2%
2008: 90.2%
1ste trimester 2009: 89.3%

Voor de IC-treinen komt men in het 1ste trimester 2009 zelfs maar op 85.1%
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

De voorbije dagen niets anders dan vertragingen gehad (terwijl ik er daarvoor nooit last van had), dus momenteel lijkt het mij ook zo.
Ik besef natuurlijk wel dat ik slechts een deel van het treinverkeer zie en dus niet kan vergelijken met het verkeer in het algemeen...

Greetings,
Glodenox
apestaart

Bericht door apestaart »

Vooral de Benelux-trein Brussel-Amsterdam kampt met problemen nl regelmatig wordt
die trein die om 9 uur moet vertrekken uit Antwerpen-Centraal afgeschaft
Waarschijnlijk omdat die trein regelmatig in panne valt
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Hoeveel van de vertragingen zouden veroorzaakt worden door 'wachten op aansluiting'? De lijn Gent-Eeklo rijdt hierdoor de laatste maanden ook soms met vertraging. De overgrote meerderheid van de reizigers moet boeten omdat een andere trein vertraging heeft. Dit vallende domino-systeem zou beter eens afgeschaft worden, wie weet resulteert het wel in betere stipheidscijfers en minder vertragingen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Mooiere statistieken misschien wel. Maar betere dienstverlening? Wat ben ik ermee als de aansluiting die ik net gemist heb stipt op tijd rijdt?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Shrek

Bericht door Shrek »

Op gent-eeklo is het net geen vallende domino. Die trein kan makkelijk wachten op aansluiting, de keertijd is toch lang genoeg :wink:
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Neen op Gent-Eeklo niet maar op de meeste andere lijnen wel. Als trein C moet wachten om aansluiting te hebben op trein B die vertraging heeft omdat hij moet wachten om aansluiting te hebben op trein A lijkt het me dat er toch iets schort aan het systeem. Als je alles optelt hebben de reizigers op die manier globaal gezien net meer vertraging.
dcr

Bericht door dcr »

Twas weer leuk vandaag: trein defect op spoor 2 in Herentals

2 uur lang geen trein naar Turnhout en Neerpelt/Hasselt (beperkte mogelijkheden wegens brand herentals)

De dagen dat er géén defect is worden zeer zeldzaam....

Vertraging : 50 minuten, en dan had ik nog geluk dat ik de trein een uur vroeger niet genomen had.
groentje

Bericht door groentje »

Het is zeer verdedigbaar om verbindingen die maar 1x per uur of minder rijden, te laten wachten op aansluiting. Het is dat al veel minder als je 5, of zelfs 15, minuten nadien een andere trein hebt die dezelfde richting uitgaat. Richting Eeklo lijkt het me dan ook best verstaanbaar dat er wordt gewacht. Richting Brussel al iets minder, zelfs al zitten er 'gaten' in de dienstregeling. En geloof me, zo wordt er ook meestal geredeneerd.
dcr

Bericht door dcr »

GvA

12:10 De NMBS haalde woensdagavond weer slechte punten in de Kempen. Honderden reizigers strandden in het station van Herentals omdat een defecte trein alle verkeer blokkeerde.

Voor de zoveelste keer was het chaos in het station van Herentals. De trein uit Lier sukkelde woensdag om 17.45u met defecte remmen het station binnen en blokkeerde daar de sporen.

De NMBS hield de reizigers een halfuur in de rijtuigen in de hoop de trein nog in beweging te krijgen, maar tevergeefs. De reizigers moesten van dan af hun plan trekken. Er zouden bussen van De Lijn komen, maar de communicatie van de NMBS liet te wensen over. Vele reizigers schakelden familie of vrienden in om thuis te geraken. De politie kwam de NMBS bijstaan om de gemoederen te bedaren.

“Wij weten niet meer wanneer we op het werk in Brussel of Antwerpen arriveren en nog minder wanneer we thuis zijn”, gromde een reiziger. Niet alleen de pendelaars zijn de treinproblemen in de Kempen meer dan beu.

Een treinbegeleider was al even woest: “Ik schaam mij voor dit uniform. Ik voer al weken tijdens de spitsuren geen controles uit om de geplaagde reizigers niet voor het hoofd te stoten en omdat je toch niet door de volgestouwde gangen geraakt.”
Ik denk dat ze vanboven toch niet helemaal beseffen hoe erg het op het terrein wel is.
De treinbegeleiders in ieder geval wel!
Asterix

Bericht door Asterix »

Het ging toch allemaal beteren met RDV en haar communicatie? Niet dus...
Plaats reactie