Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Ik heb de indruk dat het aantal defecten en storingen in sterk stijgende lijn is.
Wisselstoringen, seinstoringen, stroompannes, afgeschafte treinen, defecte treinen, treinen waar rijtuigen zijn afgesloten ....
Zijn er ergens objectieve gegevens die dit bevestigen?
Wisselstoringen, seinstoringen, stroompannes, afgeschafte treinen, defecte treinen, treinen waar rijtuigen zijn afgesloten ....
Zijn er ergens objectieve gegevens die dit bevestigen?
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
ik heb gewoon de indruk dat dit veel meer in het nieuws komt dan vroeger. Hierdoor lijken het er meer, maar ik denk dat het aantal ongeveer gelijk is gebleven
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Ik spreek eigenlijk vooral uit persoonlijke ervaring : Mijn 3 laatste treinritten hadden een vertraging van ongeveer 45 minuten door diverse storingen en defecten.Nekvin schreef:ik heb gewoon de indruk dat dit veel meer in het nieuws komt dan vroeger. Hierdoor lijken het er meer, maar ik denk dat het aantal ongeveer gelijk is gebleven
En de weken daarvoor ook veel problemen (los van de brand in Herentals)
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Er zijn zoizo meer afgeschafte treinen tegenwoordig dan vroeger, het reserve materieel wordt tegenwoordig immers bijna allemaal ingezet. Hierdoor lijkt het natuurlijk op een slechtere dienstverlening, maar er rijden uiteindelijk wel meer treinen.
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Wat betreft de stiptheid zit men voor het 1ste trimester 2009 terug op het slechte niveau van 2007.
gemiddelde 2001-2005: 93.3%
2006: 90.6%
2007: 89.2%
2008: 90.2%
1ste trimester 2009: 89.3%
Voor de IC-treinen komt men in het 1ste trimester 2009 zelfs maar op 85.1%
gemiddelde 2001-2005: 93.3%
2006: 90.6%
2007: 89.2%
2008: 90.2%
1ste trimester 2009: 89.3%
Voor de IC-treinen komt men in het 1ste trimester 2009 zelfs maar op 85.1%
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
De voorbije dagen niets anders dan vertragingen gehad (terwijl ik er daarvoor nooit last van had), dus momenteel lijkt het mij ook zo.
Ik besef natuurlijk wel dat ik slechts een deel van het treinverkeer zie en dus niet kan vergelijken met het verkeer in het algemeen...
Greetings,
Glodenox
Ik besef natuurlijk wel dat ik slechts een deel van het treinverkeer zie en dus niet kan vergelijken met het verkeer in het algemeen...
Greetings,
Glodenox
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Vooral de Benelux-trein Brussel-Amsterdam kampt met problemen nl regelmatig wordt
die trein die om 9 uur moet vertrekken uit Antwerpen-Centraal afgeschaft
Waarschijnlijk omdat die trein regelmatig in panne valt
die trein die om 9 uur moet vertrekken uit Antwerpen-Centraal afgeschaft
Waarschijnlijk omdat die trein regelmatig in panne valt
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Hoeveel van de vertragingen zouden veroorzaakt worden door 'wachten op aansluiting'? De lijn Gent-Eeklo rijdt hierdoor de laatste maanden ook soms met vertraging. De overgrote meerderheid van de reizigers moet boeten omdat een andere trein vertraging heeft. Dit vallende domino-systeem zou beter eens afgeschaft worden, wie weet resulteert het wel in betere stipheidscijfers en minder vertragingen.
-
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Mooiere statistieken misschien wel. Maar betere dienstverlening? Wat ben ik ermee als de aansluiting die ik net gemist heb stipt op tijd rijdt?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Op gent-eeklo is het net geen vallende domino. Die trein kan makkelijk wachten op aansluiting, de keertijd is toch lang genoeg 

-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Neen op Gent-Eeklo niet maar op de meeste andere lijnen wel. Als trein C moet wachten om aansluiting te hebben op trein B die vertraging heeft omdat hij moet wachten om aansluiting te hebben op trein A lijkt het me dat er toch iets schort aan het systeem. Als je alles optelt hebben de reizigers op die manier globaal gezien net meer vertraging.
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Twas weer leuk vandaag: trein defect op spoor 2 in Herentals
2 uur lang geen trein naar Turnhout en Neerpelt/Hasselt (beperkte mogelijkheden wegens brand herentals)
De dagen dat er géén defect is worden zeer zeldzaam....
Vertraging : 50 minuten, en dan had ik nog geluk dat ik de trein een uur vroeger niet genomen had.
2 uur lang geen trein naar Turnhout en Neerpelt/Hasselt (beperkte mogelijkheden wegens brand herentals)
De dagen dat er géén defect is worden zeer zeldzaam....
Vertraging : 50 minuten, en dan had ik nog geluk dat ik de trein een uur vroeger niet genomen had.
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Het is zeer verdedigbaar om verbindingen die maar 1x per uur of minder rijden, te laten wachten op aansluiting. Het is dat al veel minder als je 5, of zelfs 15, minuten nadien een andere trein hebt die dezelfde richting uitgaat. Richting Eeklo lijkt het me dan ook best verstaanbaar dat er wordt gewacht. Richting Brussel al iets minder, zelfs al zitten er 'gaten' in de dienstregeling. En geloof me, zo wordt er ook meestal geredeneerd.
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
GvA
De treinbegeleiders in ieder geval wel!
Ik denk dat ze vanboven toch niet helemaal beseffen hoe erg het op het terrein wel is.
12:10 De NMBS haalde woensdagavond weer slechte punten in de Kempen. Honderden reizigers strandden in het station van Herentals omdat een defecte trein alle verkeer blokkeerde.
Voor de zoveelste keer was het chaos in het station van Herentals. De trein uit Lier sukkelde woensdag om 17.45u met defecte remmen het station binnen en blokkeerde daar de sporen.
De NMBS hield de reizigers een halfuur in de rijtuigen in de hoop de trein nog in beweging te krijgen, maar tevergeefs. De reizigers moesten van dan af hun plan trekken. Er zouden bussen van De Lijn komen, maar de communicatie van de NMBS liet te wensen over. Vele reizigers schakelden familie of vrienden in om thuis te geraken. De politie kwam de NMBS bijstaan om de gemoederen te bedaren.
“Wij weten niet meer wanneer we op het werk in Brussel of Antwerpen arriveren en nog minder wanneer we thuis zijn”, gromde een reiziger. Niet alleen de pendelaars zijn de treinproblemen in de Kempen meer dan beu.
Een treinbegeleider was al even woest: “Ik schaam mij voor dit uniform. Ik voer al weken tijdens de spitsuren geen controles uit om de geplaagde reizigers niet voor het hoofd te stoten en omdat je toch niet door de volgestouwde gangen geraakt.”
De treinbegeleiders in ieder geval wel!
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Het ging toch allemaal beteren met RDV en haar communicatie? Niet dus...