Eergisteren zag ik een beladen en een lege autotrein door Gentbrugge rijden.
Toen kreeg ik de vraag wat het gewicht en de lengte van de trein zou zijn.
Hoeveel weegt een lege trein (op maximale lengte) en hoeveel weegt de beladen versie?
Bij uitbreiding had ik dit voor alle type wagons/goederen geweten.
Dan denk ik aan ketelwagens, rongenwagens voor bijv. staalvervoer, bulktransport,...
Als ik het goed heb is of wordt de maximale standaardlengte 750m?
Maar dan veronderstel ik dat een staaltrein mogelijks nooit zo lang kan worden omdat de massa op zich gewoon te groot wordt?
Ik weet dat er verschillende lijntypes zijn die een verschillende aslast kunnen verdragen.
Dan heb je dus een maximaal gewicht dat over iedere lijn kan rijden en een maximaal gewicht dat een specifieke route dient te volgen.
Ik vermoed dat Lijn 122 een mooi voorbeeld is?
En lijn 42 is ook een bijzondere lijn om goederentreinen over te laten rijden?
Volgens mij is m'n vraag hoe je de maximale capaciteit ten volle kan benutten.
Met het verschil tussen een goederentrein die overal kan rijden (dus minimale maximale waardes) en een trein die in de beste omstandigheden kan rijden (hoogste aslast, langste versie,...).
Zijn er documenten in de Netverklaring van Infrabel die hierbij kunnen helpen of websites?
Heel simplistisch kan het erop neerkomen dat je uitgaat van 750, het aantal wagons neemt om die lengte maximaal te benaderen en daar dan volgende waardes aan koppelen: Bruto = Netto + Tarra
Samenstelling goederentreinen (lengte/gewicht/...)
Samenstelling goederentreinen (lengte/gewicht/...)
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.