Pagina 55 van 62

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 11:53
door rvdborgt
maarten schreef: 23 dec 2024, 09:16
Steven schreef: 22 dec 2024, 21:33 Blijkbaar bezetting tussen de 80-100% heb ik vernomen.
Hopelijk blijft dat zo en hangen ze er nog een rijtuig aan.
Dat is er al en heet "XL". Maar om een of andere reden kan dat nog niet verkocht worden en dus rijdt het leeg.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 11:56
door TKR
Ik heb thans wel al videos gezien waar het eerste klasse rijtuig goed gevuld is.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 11:57
door Shrek
Steven schreef: 23 dec 2024, 11:50
maarten schreef: 23 dec 2024, 09:16
Steven schreef: 22 dec 2024, 21:33 Blijkbaar bezetting tussen de 80-100% heb ik vernomen.
Hopelijk blijft dat zo en hangen ze er nog een rijtuig aan.
In plaats van een extra rijtuig zal men sneller geneigd zijn om een extra trein in te leggen volgens ik heb begrepen.
Dat zou inderdaad logischer zijn. Nu staat het materieel urenlang stil terwijl het perfect een extra rit zou kunnen doen.
Ik denk dat het vooral afwachten wordt of de trein ook buiten het topseizoen aantrek heeft, maar ik verwacht van wel, gezien het succes van de Izy vroeger.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 11:59
door rvdborgt
TKR schreef: 23 dec 2024, 11:56 Ik heb thans wel al videos gezien waar het eerste klasse rijtuig goed gevuld is.
Ik vermoed dat daar op de eerste rit genodigden zaten. Van latere ritten heb ik foto's gezien van compleet lege rijtuigen, waar je mag gaan zitten als je het aan de conducteur vraagt. Er kunnen in ieder geval nog geen kaartjes voor verkocht worden.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 13:57
door AlexNL
Een paar jaar geleden hebben NMBS+SNCF aan de toezichthouders toestemming gevraagd voor 5 treinparen per dag. Daarvan rijden er nu 3, en in de (redelijk klokvaste) dienstregeling zijn gaten te ontdekken waar de extra treinparen zouden kunnen vallen. Het zou me niet verbazen als die gevuld gaan worden naarmate we richting zomervakantie gaan.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 23 dec 2024, 17:17
door railtravelmanager
de vraag zal blijven hoe goed de trein bezet zal zijn buiten de schoolvakanties, nu wellicht een succes tijdens de Kerstvakantie :D

daarom dat ze nog niet zo snel naar 5 rijpaden zullen gaan

Erwin

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 24 dec 2024, 19:14
door ostbahnhof
Ze zitten gewoon vol, Ouigo blijkt een krachtig verkoopkanaal (vermoed ik)
Wat foto’s, met onderweg innde kou een Provence Alpes Côte d’Azur.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 26 dec 2024, 18:41
door dovaere
Een vraag over het toekomstig aantal fietsplaatsen in de verschillende I11's:

Bij de SNCF staat nu info die exact overgenomen van hun binnenlandse Ouigo Classique, en wellicht verkeerd is want in de Franse en Nederlandse I11 zullen geen fietsen aan een haak gehangen worden, dacht ik?
Regels over bagage bekijken:
Fiets niet opgevouwen/gedemonteerd
Opgehangen aan een haak in een speciale ruimte - maximaal 2 per reis.
Alleen beschikbaar voor OUIGO Train Classique.
https://www.sncf-connect.com/app/nl-be/home/search/od
...maar is het fietsticket, zoals al bekend, nog niet te boeken.
Iemand een idee wanneer, en of dit wacht op de ombouw of op het ticketsysteem?

Ook de Belgisch-Franstalige Gracq sprak vorige maand van 2 toekomstige fietsplaatsen in de Ouigo:
Des progrès en vue dès 2025
De notre côté, les contacts noués tant avec la SNCB qu'Eurostar ont débouché sur des améliorations promises dès 2025 :
Pour les nouvelles liaisons Eurocity, qui débutent ce 15 décembre 2024 :
  • Eurocity Direct vers Amsterdam Zuid (ICNG NS) : 12 places vélos (dès le début)
  • Eurocity vers Rotterdam (i11 SNCB) : 8 places vélos (d'ici l'été 2025)
  • Eurocity vers Paris (i11 SNCB) : 2 places vélos (courant 2025)
[*]Eurostar mettra en place courant 2025 un outil de réservation en ligne pour :
  • les 6 places vélo existantes sur la liaison Bruxelles - Londres
  • les 2 places vélos installées lors des rénovations de rames continentales (ex-Thalys) opérant vers Paris et Cologne
https://www.gracq.org/actualites-du-vel ... onaux-2025
Maar omdat hier eerder iemand sprak van 4 fietsplaatsen, kan iemand bevestigen dat het op de Ouigo naar Parijs gaat over 2 plaatsen?

Kan iemand bevestigen dat het op de EuroCity Rotterdam gaat over 8 plaatsen? En is dat dan 2 x 4 plaatsen, en in welke rijtuig / welke rijtuigen komen die dan?

En de laatste vraag: is ook zoiets gepland voor de binnenlandse I11?

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 27 dec 2024, 00:35
door Klassiekje
Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.

Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 27 dec 2024, 13:59
door Shrek
Wat een overrompeling op het perron in FBMZ, die trein zit gewoon stampvol :!:
Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 27 dec 2024, 14:04
door 260689
Shrek schreef: 27 dec 2024, 13:59 Wat een overrompeling op het perron in FBMZ, die trein zit gewoon stampvol :!:
Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.
Vraag me eigelijk af of het allemaal wel zo winstgevend is aan die dumpprijzen?

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 27 dec 2024, 14:12
door Shrek
260689 schreef: 27 dec 2024, 14:04
Shrek schreef: 27 dec 2024, 13:59 Wat een overrompeling op het perron in FBMZ, die trein zit gewoon stampvol :!:
Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.
Vraag me eigelijk af of het allemaal wel zo winstgevend is aan die dumpprijzen?
Het zijn niet allemaal dumpingprijzen hoor. Er worden ook zetels verkocht aan 40 of 50€, daarmee ben je wel snel uit de rode cijfers.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 27 dec 2024, 21:16
door 260689
Shrek schreef: 27 dec 2024, 14:12
260689 schreef: 27 dec 2024, 14:04
Shrek schreef: 27 dec 2024, 13:59 Wat een overrompeling op het perron in FBMZ, die trein zit gewoon stampvol :!:
Gelukkig dat het met reservering is, anders zouden er nog ongelukken gebeuren.
Vraag me eigelijk af of het allemaal wel zo winstgevend is aan die dumpprijzen?
Het zijn niet allemaal dumpingprijzen hoor. Er worden ook zetels verkocht aan 40 of 50€, daarmee ben je wel snel uit de rode cijfers.
Maar liever een trein dan een vurte bus die maar 1 beperkte WC heeft ipv 2 ruimere in den I11.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 31 dec 2024, 09:20
door dovaere
Klassiekje schreef: 27 dec 2024, 00:35 Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.

Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.
Wat is dan het nieuwe plan? Komt die aanpassing er dan wel voor de EuroCity Rotterdam, want op de boekingspagina voor fietsen kun je daar nu al 4 fietsreizigers aanduiden en doorgaan met de aankoop van 4 fietstickets.
Of helemaal nergens?

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 31 dec 2024, 18:13
door 6224
Klassiekje schreef: 27 dec 2024, 00:35 Die 2 plaatsen zijn sowieso in het stuurrijtuig aan een haak.

Als ik mij niet vergis was het originele plan om in elke Eurocity I11 zitplaatsen te verwijderen t.v.v. 4 fietsplaatsen, zoals men bij de I10 heeft gedaan.
Er reden enkele maanden geleden al één of twee I11'en op Oostende - Eupen met aan één kant dubbele zitplaatsen verwijderd en met de fietsstickers aan de buitenkant.