Die zitten op Essen-Antwerpen-Brussel-Charleroi (als ik me niet vergis).Trammist schreef:Ik heb gisteren nog enkele oude M5'en gezien in Antwerpen-Berchem, richting Brussel.
Modernisering M5
Re: Modernisering M5
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Die worden met M6 rijtuigen gereden.LML schreef:Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...
die ga je hooguit enkel in de zomer misschien eens tegenkomen als ICT/extra trein naar de kust maar anders komen die niet naar gent.timothy_Vermeulen schreef:zeer deftig!
laat ze maar eens rap naar gent komen
Hopelijk rijden ze snel terug op L89, want de M4 die ze vervangen op enkele P's zitten gewoonweg veel te vol.
Het is wel opmerkelijk dat NMBS dikwijls bepaalde vormkarakteristieken die het materieel niet heeft, gewoon/angstvallig bij gaat schilderen om maar zoveel mogelijk op het andere materieel te lijken. De grijze vlakken boven de deuren aan beide zijde zijn er bij de M6 omdat daar naden zitten etc. M5 heeft dit vormelijk helemaal niet, dus schildert men dat maar. Beetje zelfde verhaal als de 'roosters' op de zijkanten van de nieuwe HLE18 à la 13 en ook het absoluut willen toepassen van het geel op het front nét zoals de 13 dat heeft met zijn specifieke vormkenmerken, op materieel dat deze niet heeft. Ik snap heel goed het waarom en het streven naar conformiteit, en hier zal het misschien de beste keuze geweest zijn. Maar ik vind het toch wel wat vreemd.
Had je dan iets anders verwacht?Presario schreef:Naar het schijnt is de stuurstand al gehandtekend
Op railpassie.org staat een foto van een testrit van de M5. Hij heeft wel iets vind ik
.

Mmm, vond ze toch in rood mooier.. zal gewenning zijn zeker ? Verder weten we nu ook dat er wel degelijk geen MUX inzit, getuige de duwende 21 die zijn TD-kabels nog heeft..
Verder zit de 1ste klasse streep op de A-rijtuigen véél te laag tov M6 ! Aangezien er maar 2 A-rijtuigen in de trein zaten (en we er even vanuitgaan dat dat de voorlopig enigste gemoderniseerde A-rijtuigen zijn) kan men dit nog wel snel corrigeren..
Verder zit de 1ste klasse streep op de A-rijtuigen véél te laag tov M6 ! Aangezien er maar 2 A-rijtuigen in de trein zaten (en we er even vanuitgaan dat dat de voorlopig enigste gemoderniseerde A-rijtuigen zijn) kan men dit nog wel snel corrigeren..