Modernisering M5

Alles over reizigerstreinen in België.
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering M5

Bericht door LML »

Trammist schreef:Ik heb gisteren nog enkele oude M5'en gezien in Antwerpen-Berchem, richting Brussel.
Die zitten op Essen-Antwerpen-Brussel-Charleroi (als ik me niet vergis).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

Neen, de oude M5 zitten op de IRn Brussel Antwerpen, treinreeks 33xx.
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering M5

Bericht door LML »

Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
260689
Berichten: 3776
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering M5

Bericht door 260689 »

LML schreef:Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...
Die worden met M6 rijtuigen gereden.
timothy_Vermeulen

Re: Modernisering M5

Bericht door timothy_Vermeulen »

zeer deftig!
laat ze maar eens rap naar gent komen
260689
Berichten: 3776
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering M5

Bericht door 260689 »

timothy_Vermeulen schreef:zeer deftig!
laat ze maar eens rap naar gent komen
die ga je hooguit enkel in de zomer misschien eens tegenkomen als ICT/extra trein naar de kust maar anders komen die niet naar gent.
Dietrich

Re: Modernisering M5

Bericht door Dietrich »

Hopelijk rijden ze snel terug op L89, want de M4 die ze vervangen op enkele P's zitten gewoonweg veel te vol.
Hans

Re: Modernisering M5

Bericht door Hans »

Het is wel opmerkelijk dat NMBS dikwijls bepaalde vormkarakteristieken die het materieel niet heeft, gewoon/angstvallig bij gaat schilderen om maar zoveel mogelijk op het andere materieel te lijken. De grijze vlakken boven de deuren aan beide zijde zijn er bij de M6 omdat daar naden zitten etc. M5 heeft dit vormelijk helemaal niet, dus schildert men dat maar. Beetje zelfde verhaal als de 'roosters' op de zijkanten van de nieuwe HLE18 à la 13 en ook het absoluut willen toepassen van het geel op het front nét zoals de 13 dat heeft met zijn specifieke vormkenmerken, op materieel dat deze niet heeft. Ik snap heel goed het waarom en het streven naar conformiteit, en hier zal het misschien de beste keuze geweest zijn. Maar ik vind het toch wel wat vreemd.
Presario

Re: Modernisering M5

Bericht door Presario »

Naar het schijnt is de stuurstand al gehandtekend :(
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering M5

Bericht door b-loc »

Ze zien der prachtig uit
Trammist

Re: Modernisering M5

Bericht door Trammist »

Waar staan de gemoderniseerde stelletjes momenteel?
melle

Re: Modernisering M5

Bericht door melle »

Presario schreef:Naar het schijnt is de stuurstand al gehandtekend :(
Had je dan iets anders verwacht?
Presario

Re: Modernisering M5

Bericht door Presario »

Had het wel verwacht maar niet zó snel...
Presario

Re: Modernisering M5

Bericht door Presario »

Op railpassie.org staat een foto van een testrit van de M5. Hij heeft wel iets vind ik :).
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Modernisering M5

Bericht door msts.be »

Mmm, vond ze toch in rood mooier.. zal gewenning zijn zeker ? Verder weten we nu ook dat er wel degelijk geen MUX inzit, getuige de duwende 21 die zijn TD-kabels nog heeft..

Verder zit de 1ste klasse streep op de A-rijtuigen véél te laag tov M6 ! Aangezien er maar 2 A-rijtuigen in de trein zaten (en we er even vanuitgaan dat dat de voorlopig enigste gemoderniseerde A-rijtuigen zijn) kan men dit nog wel snel corrigeren..
Plaats reactie