Adler, kom onmiddellijk naar beneden! En blijf met je voeten op de grondAdler schreef:Misschien is dit de oplossing tussen Brussel en Antwerpen:
http://www.swissmetro.ch
Een magneetzweefbaan, volledig ondergronds, met een snelheid tot 500 km/h.

Adler, kom onmiddellijk naar beneden! En blijf met je voeten op de grondAdler schreef:Misschien is dit de oplossing tussen Brussel en Antwerpen:
Waarom zou dit niet kunnen ?stefanic schreef:Adler, kom onmiddellijk naar beneden! En blijf met je voeten op de grondAdler schreef:Misschien is dit de oplossing tussen Brussel en Antwerpen:
Klopt , ook voor de serie 800 is er ooit in Roosendaal al geslepen, aan de zijkant van enkele (niet alle) perrons.stefanic schreef:Probeer even na te denken...
Je kan misschien nog een uitzondering maken voor het probleem homologatie. Maar voor de rest kan je toch niet echt een uitzondering maken. Da's zoals: m'n vrachtwagen is 3m hoog, de brug waar ik onderdoormoet is maar 2m95. Ach, voor die 5 cm zal ik wel even een uitzondering maken en ik rij door.
Er is een verschil tussen een papieren probleem (homologatie) en een fysisch probleem!
Swissmetro is op dit moment een eenmansbedrijfje, met als kernactiviteit het uitbaten van een standje op elk evenement dat ook maar iets met OV te maken heeft...Adler schreef:Waarom zou dit niet kunnen ?stefanic schreef:Adler, kom onmiddellijk naar beneden! En blijf met je voeten op de grondAdler schreef:Misschien is dit de oplossing tussen Brussel en Antwerpen:
Lees even verder over dit plan in Zwitserland om de grootste steden op die manier te verbinden.
Dit is geen plan van fantasten.
Dan stel ik voor dat men ook maar stopt met de werken aan de Gotthard-basistunnel.K V B schreef:Swissmetro is op dit moment een eenmansbedrijfje, met als kernactiviteit het uitbaten van een standje op elk evenement dat ook maar iets met OV te maken heeft...
Het laatste waar ik op zit te wachten is nog meer ondergronds OV. Mag je als OV gebruiker AUB nog van het landschap genieten?
Na de aanleg van de 25N komt er net ten noorden van Mechelen weer een gelijkvloerse kruising bij, terwijl de 25N daar aan de links en rechts van de 25 had kunnen aftakken en er ten zuiden van Mechelen een flyover gebouwd had kunnen worden. Hoera enzo.stefanic schreef:Dat ze dus in Duffel maar een flyover leggen (voor de IC-R) + dubbelsporigheid L13 Kontich-Lier. Idem ten zuiden van Mechelen (daar ligt wel een flyover, net zoals ten noorden van Mechelen, maar wel zonder de bijkomende wisselverbindingen om tussen L27 en L25 te wisselen. Ten noorden van Mechelen kan je trouwens (richting zuiden) ook enkel maar van L27 naar L25 en niet omgekeerd (zonder te moeten kruisen!)K V B schreef:Ik heb de indruk dat er nog iets te veel eerst gebouwd wordt, en dat men dan pas kijkt wat men er mee kan aanvangen, in plaats van eerst vast te leggen wat je wil, en dan daarvoor te bouwen.
Ook tussen Berchem en Antwerpen liggen weliswaar veel wissels, en toch ontbreken er bepaalde verbindingen, of moet er het halve station voor gekruist worden als je 'vrij wil kiezen naar welk niveau in A.-Centraal je een trein wil zenden.
Voor Luc Lallemand was nog niet zo lang geleden het concept "bouwen op basis van de gewenste dienstregeling" nog nieuw, ondanks dat dat sinds de jaren 70 in Nederland werd toegepast en daarna door de Zwitsers is overgenomen en verbeterd. FLV-FGSP kan dat misschien nog wat uitgebreider toelichten (wat betreft Lallemand).stefanic schreef:En al wat gebouwd wordt komt er op basis van studies en wensen. Infrabel legt geen infrastructuur bij omdat ze toch nog wat sporen had liggen.
Rian, kun je dit even toelichten? 'k Ben wat moe en mat maar zelfs na enig herlezen maak ik hier niks van... 25N kwam toch nooit noordelijk van Mechelen? Wat is overigens een "flyover" (buiten een "overvlieg" of een "overvlieger" waar ik me ook al niks kan bij voorstellen) ...? Een niet-gelijkgrondse kruising misschien?rvdborgt schreef:Na de aanleg van de 25N komt er net ten noorden van Mechelen weer een gelijkvloerse kruising bij, terwijl de 25N daar aan de links en rechts van de 25 had kunnen aftakken en er ten zuiden van Mechelen een flyover gebouwd had kunnen worden.
Gelijkvloers. Met wissels. Komend uit Brussel op de 25N kruis je dan eerst het spoor uit Antwerpen van lijn 25.Steven schreef:hoe ze die effectief gaan invoegen is mij ook nog een raadsel, ik denk dat we daar pas een beetje een zicht op krijgen eens de werken aldaar ook zullen starten.
Gelukkig blijven de IRs van/naar Ticino ook in de toekomst over de oude lijn rijden. In deze IR treinen zitten, vooruitlopend hierop, sinds dit jaar ook de SBB panoramawagens.Adler schreef:Dan stel ik voor dat men ook maar stopt met de werken aan de Gotthard-basistunnel.K V B schreef: Het laatste waar ik op zit te wachten is nog meer ondergronds OV. Mag je als OV gebruiker AUB nog van het landschap genieten?