Techniek
De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Inzet
De locomotieven zullen worden ingezet in de nationale en internationale reizigersdienst en in trek-duw werken met de I11- en M6-rijtuigen. Door hun topsnelheid van 200 km/u kunnen ze ook op HSL 2 rijden, waar ze de HLE 13 zullen vervangen.
BRON: WIKIPEDIA
Laatst gewijzigd door rail s op 12 dec 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
rail s schreef:
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Haha de samenzwering om gratis loks naar cargo te sluizen staat dus op papier.
Concurrentievervalsing op grote schaal...., even EEG bellen ???
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?
Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?
Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
heb je voor dat klein stukje helemaal een toelating DE nodig?
Zoiets wordt aangeduid als D*, Duitsland met beperkingen.
Zo heb je ook F* om tot in Lille te kunnen rijden.
Dan wordt er ook enkel gekeurd voor dat stuk.