NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Accelerat »

rail s schreef:
sncf-sncb schreef:AC 1,5 kV 50Hz! :lol: :lol: :lol:
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn. :P
Goed! en ik vermoed dat er ook nog een 2de fout inzit.
Ik mis de 15 kV van duitsland! :D
Poldevrek

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Poldevrek »

rail s schreef:
sncf-sncb schreef:AC 1,5 kV 50Hz! :lol: :lol: :lol:
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn. :P
Goed!
Is het niet AC 25 kV 50 Hz?
rail s

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door rail s »

HLE 18 (Siemens) ES64U3

Fabrikant Siemens Transportation Systems
Asindeling Bo'Bo'
Spoorwijdte 1435 mm
Maximumsnelheid 200 km/u
Stroomsysteem 1,5kV =
3 kV =
25 kV ~

Motorfabrikant Siemens
Vermogen 6000 kW
Trekkracht 300 kN
Treinbeïnvloeding Memor, Memor 2+, TBL 1, TBL 1+, TBL 2, KVB, ATB, ETCS
Remsysteem KE-GPR-E (D) (ep) mZ NBÜ


Techniek
De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.

Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.

Inzet
De locomotieven zullen worden ingezet in de nationale en internationale reizigersdienst en in trek-duw werken met de I11- en M6-rijtuigen. Door hun topsnelheid van 200 km/u kunnen ze ook op HSL 2 rijden, waar ze de HLE 13 zullen vervangen.
BRON: WIKIPEDIA
Laatst gewijzigd door rail s op 12 dec 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Poldevrek

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Poldevrek »

rail s schreef:Nederland (1500kV=)
Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...
rail s

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door rail s »

Poldevrek schreef:
rail s schreef:Nederland (1500kV=)
Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...
Ik hoop dat het nu klopt, iemand die wikipedia wil corrigeren?
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Accelerat »

Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen? :roll:
rail s

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door rail s »

sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen? :roll:
foutje zeker?
:?
dentheo
Berichten: 8278
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door dentheo »

rail s schreef: Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Haha de samenzwering om gratis loks naar cargo te sluizen staat dus op papier.
Concurrentievervalsing op grote schaal...., even EEG bellen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen? :roll:
Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rail s

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door rail s »

Joris schreef:Hallo,
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen? :roll:
Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
heb je voor dat klein stukje helemaal een toelating DE nodig?
Bartjedj

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Bartjedj »

Zoiets wordt aangeduid als D*, Duitsland met beperkingen.
Zo heb je ook F* om tot in Lille te kunnen rijden.
Dan wordt er ook enkel gekeurd voor dat stuk.

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door treinbruno »

Op de M6 staat ook L*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Joris »

Hallo,
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Beesty »

Joris schreef:Hallo,
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
Lijkt echt wel een lego loc op deze foto :p
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Bericht door Shrek »

rail s schreef: Afbeelding Wat valt er op???
Als dit de spanningen zijn waarop de locomotief zijn rijtuigen van stroom kan voorzien, dan klopt het wel :wink:
Plaats reactie