Adler schreef:K V B schreef:Adler schreef:
Waarom zegt men in de video dan dat ze 64m lang zijn ?
Zodat wij je er aan kunnen herinneren dat je niet alles moet geloven wat op TV gezegt wordt...
Dus die projectleiders van NEAT en BLS weten niet waar ze over praten maar op Het Groot Belgisch Treinen Forum weet men het wel, en gezegd is met een d.
Sorry van de spellingsfout. (Ik spreek in het dagelijks leven hoofdzakelijk Duits)
Die 64m wordt enkel in de commentaar vermeld, enis dus niet een uitspraak van een BLS projectleider. Volgens mij een verkeerde interpretatie.
Onderaan deze pagina kan je een beschrijving (en een foto) zien van een hogesnelheidswissel elders op het SBB net, op de ausbaustrecke naar Solothurn:
http://www.ruing.ch/vorletztes_aktuell.htm (aan het eind van de pagina).
Daar zijn een aantal interessante dingen in te lezen, oa dat de SBB hogesnelheidswissels ook van een Oostenrijkse firma komen (waarschijnlijk dezelfde als die de wissel aan de SBB leverde), en dat de wisseltongen 64m lang zijn. Daar zal wel die 64 meter waar men het in de uitzending over had vandaan komen, want je kan duidelijk zien dat het de wisseltongen zijn die men vervangt. De SBB heeft drie van die wissels, dus ik vermoed dat de BLS wissel waar men het hier over heeft wel eens slechts een van de vier langste in Zwitserland zou kunnen zijn, maar waarschijnlijk wel de langste op het BLS net.
En ja, op dit forum zal men het wel vaker beter weten dan de populaire pers of de TV.