Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Bartjedj »

Vanaf 01/11/2008:

Alle treinen vertrekken twee minuten eerder vanaf Amsterdam-Centraal, twee minuten eerder vanaf Schiphol en een minuut eerder vanaf Den Haag HS
De nieuwe vertrektijden zijn:
Amsterdam-Centraal om het uur 54
Schiphol om het uur 10
Den Haag HS vertrek om het uur 35
Vanaf Rotterdam blijft de huidige dienstregeling behouden.

Bron: NMBS-site
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13083
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Shrek »

een zoveelste vertraging dus :) vreemd, want met de nieuwe locs moet het juist sneller kunnen :roll:
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door stefanic »

De voornaamste reden is de betrouwbaarheid van de Traxx en het uitvallen van stuurstandrijtuigen. Dit heeft tot gevolg dat er veel meer moet omgereden worden in Brussel dan eigenlijk voorzien.
Het vertrek '2 vroeger uit Amsterdam moet een beter rijpad garanderen zodat vertraging bij doorkomen aan de grens al weggewerkt kan worden. De regelmaat van Benelux op het NS-net is ook zeer slecht met weerslag op het binnenlandse verkeer. De dienstregelingaanpassing geldt ook maar in één richting.
Een 2e maatregel die zo snel mogelijk zal ingevoerd worden is het rijden met Traxx voor en achter, weliswaar niet in treinschakeling maar gewoon gesleept zodat de kering in Brussel sneller kan.
Eens de nodige homologaties rond zijn zal ook de achterste Traxx tractie geven.
Tot zolang zal met handsluitlichten moeten gewerkt worden want een gesleepte Traxx kan blijkbaar z'n sluitlichten niet ontsteken.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Steven »

Nu moete ze mij is uitleggen hoe ze met 12 locs elke stam gaan voorzien van twee locs, dan heb je maar zes combinaties rondrijden en dan mag er geen enkele loc defect zijn of voorzien zijn om een onderhoud te krijgen. Nu men terug spreekt van twee extra ritten in te voeren voor de benelux zal men elke loc optimaal kunnen gebruiken. Mag ik dan besluiten dat de reeks 11 toch nog een tijdje op de benelux zal te zien zijn? zoniet zie ik het niet zitten om met 12 locs de verbinding optimaal te organiseren.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2085
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door FLV-FGSP »

Lijkt me een dure manier van exploitatie... Is het niet goedkoper om de stuurstandrijtuigen aan te passen of andere stuurstanden te leasen?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Adler »

FLV-FGSP schreef:Lijkt me een dure manier van exploitatie... Is het niet goedkoper om de stuurstandrijtuigen aan te passen of andere stuurstanden te leasen?
Men kan misschien aan AnsaldoBreda vragen om de Albatrossen te leveren zonder ETCS en die gebruiken (volgens hun is ETCS toch de enigste reden van de vertraging).
Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door stefanic »

Het is inderdaad de bedoeling dat de treinen die nu al met Traxx rijden van een 2e loc te voorzien.
de treinen die nu nog met stuurstand rijden (en T11) blijven zo rijden, maar we krijgen wel meer garantie dat de stuurstanden ook effectief werken. De NS heeft voldoende Traxx voor deze dienst. Als de Benelux naar L4 verhuist (wanneer dat dan ook mag gaan wezen) en de V250 is er nog niet (...) zal de Benelux ('Prio' dan) trouwens uitsluitend met Traxx gaan rijden, gezien T11 niet op L4 kan.

Heel deze miserie is enkel en alleen het gevolg van de laattijdige levering van de V250. De stuurstanden van de NS zijn op hun einde, en ze trachten nu zo goed het kan deze rijtuigen in dienst te houden. Dat dit nodig is, is dan weer het gevolg is van de problemen met de Traxx locs voor de Benelux, die normaal gingen dienen om alle stuurstanden buiten dienst te kunnen zetten, en samen met de T11 voor de sleping van de treinen te zorgen.
spoorwegrealist
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.
Die stickers vond ik nog best grappig, waarom hadden ze die er eigenlijk opgeplakt, en waarom er weer afgehaald? :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door treinbruno »

juist daardoor heb ik net in rotterdam de benelux gemist en ben ik pas nu thuis (0u20) :twisted: :twisted:
was dat ding 2 minuten later had ik hem wel gehaald :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Adler »

AlexNL schreef:
Adler schreef:Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.
Die stickers vond ik nog best grappig, waarom hadden ze die er eigenlijk opgeplakt, en waarom er weer afgehaald? :lol:
Waarom ze die er hadden opgeplakt is duidelijk: die trein hoort daar ook niet thuis maar op de HSL-Zuid/L4.
Waarom die er weer af zijn, hebben we het raden naar.
Misschien dat een of andere hoge piet die boodschap niet zo leuk vond.
Waarschijnlijk had men gedacht (gehoopt) dat deze situatie maar enkele maanden meer zou duren.
Na meer dan een jaar mist zo een boodschap elk doel of misschien was de kwaliteit van die stickers ook niet van die aard om dergelijke lange periode te overleven.
rvdborgt
Berichten: 4673
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:juist daardoor heb ik net in rotterdam de benelux gemist en ben ik pas nu thuis (0u20) :twisted: :twisted:
was dat ding 2 minuten later had ik hem wel gehaald :x
De vertrektijd in Rotterdam is niet gewijzigd.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door treinbruno »

maar als hij 2 minuten in amsterdam later was vertrokken had hij waarschijnlijk 2 minuten vertraging in rotterdam :wink: :)
Afbeelding
Sander

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door Sander »

Wie nog een groen/grijze 186 voor de Benelux wil zien, dient snel te zijn: deze en volgende week worden de laatste zes in ATC-kleuren gehulde exemplaren rood bestickerd.
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door AlexNL »

In 't rood vind ik 'm ook mooier dan groen/grijs... al zou er eigenlijk wel iets meer kleur opmogen nog van mij... zoals bij de rijtuigen zelf.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein

Bericht door HLE 2302 »

ziet er wel goed uit, zo doen ze iets aan de vertragingen, want sommige relatie's rijden ALTIJD met 10 minuten, dat ze dan bij de NMBS het rijtabel wat ruimer maken

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie