Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Vanaf 01/11/2008:
Alle treinen vertrekken twee minuten eerder vanaf Amsterdam-Centraal, twee minuten eerder vanaf Schiphol en een minuut eerder vanaf Den Haag HS
De nieuwe vertrektijden zijn:
Amsterdam-Centraal om het uur 54
Schiphol om het uur 10
Den Haag HS vertrek om het uur 35
Vanaf Rotterdam blijft de huidige dienstregeling behouden.
Bron: NMBS-site
Alle treinen vertrekken twee minuten eerder vanaf Amsterdam-Centraal, twee minuten eerder vanaf Schiphol en een minuut eerder vanaf Den Haag HS
De nieuwe vertrektijden zijn:
Amsterdam-Centraal om het uur 54
Schiphol om het uur 10
Den Haag HS vertrek om het uur 35
Vanaf Rotterdam blijft de huidige dienstregeling behouden.
Bron: NMBS-site
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
een zoveelste vertraging dus
vreemd, want met de nieuwe locs moet het juist sneller kunnen 


Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
De voornaamste reden is de betrouwbaarheid van de Traxx en het uitvallen van stuurstandrijtuigen. Dit heeft tot gevolg dat er veel meer moet omgereden worden in Brussel dan eigenlijk voorzien.
Het vertrek '2 vroeger uit Amsterdam moet een beter rijpad garanderen zodat vertraging bij doorkomen aan de grens al weggewerkt kan worden. De regelmaat van Benelux op het NS-net is ook zeer slecht met weerslag op het binnenlandse verkeer. De dienstregelingaanpassing geldt ook maar in één richting.
Een 2e maatregel die zo snel mogelijk zal ingevoerd worden is het rijden met Traxx voor en achter, weliswaar niet in treinschakeling maar gewoon gesleept zodat de kering in Brussel sneller kan.
Eens de nodige homologaties rond zijn zal ook de achterste Traxx tractie geven.
Tot zolang zal met handsluitlichten moeten gewerkt worden want een gesleepte Traxx kan blijkbaar z'n sluitlichten niet ontsteken.
Het vertrek '2 vroeger uit Amsterdam moet een beter rijpad garanderen zodat vertraging bij doorkomen aan de grens al weggewerkt kan worden. De regelmaat van Benelux op het NS-net is ook zeer slecht met weerslag op het binnenlandse verkeer. De dienstregelingaanpassing geldt ook maar in één richting.
Een 2e maatregel die zo snel mogelijk zal ingevoerd worden is het rijden met Traxx voor en achter, weliswaar niet in treinschakeling maar gewoon gesleept zodat de kering in Brussel sneller kan.
Eens de nodige homologaties rond zijn zal ook de achterste Traxx tractie geven.
Tot zolang zal met handsluitlichten moeten gewerkt worden want een gesleepte Traxx kan blijkbaar z'n sluitlichten niet ontsteken.
spoorwegrealist
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Nu moete ze mij is uitleggen hoe ze met 12 locs elke stam gaan voorzien van twee locs, dan heb je maar zes combinaties rondrijden en dan mag er geen enkele loc defect zijn of voorzien zijn om een onderhoud te krijgen. Nu men terug spreekt van twee extra ritten in te voeren voor de benelux zal men elke loc optimaal kunnen gebruiken. Mag ik dan besluiten dat de reeks 11 toch nog een tijdje op de benelux zal te zien zijn? zoniet zie ik het niet zitten om met 12 locs de verbinding optimaal te organiseren.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Lijkt me een dure manier van exploitatie... Is het niet goedkoper om de stuurstandrijtuigen aan te passen of andere stuurstanden te leasen?
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Men kan misschien aan AnsaldoBreda vragen om de Albatrossen te leveren zonder ETCS en die gebruiken (volgens hun is ETCS toch de enigste reden van de vertraging).FLV-FGSP schreef:Lijkt me een dure manier van exploitatie... Is het niet goedkoper om de stuurstandrijtuigen aan te passen of andere stuurstanden te leasen?
Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Het is inderdaad de bedoeling dat de treinen die nu al met Traxx rijden van een 2e loc te voorzien.
de treinen die nu nog met stuurstand rijden (en T11) blijven zo rijden, maar we krijgen wel meer garantie dat de stuurstanden ook effectief werken. De NS heeft voldoende Traxx voor deze dienst. Als de Benelux naar L4 verhuist (wanneer dat dan ook mag gaan wezen) en de V250 is er nog niet (...) zal de Benelux ('Prio' dan) trouwens uitsluitend met Traxx gaan rijden, gezien T11 niet op L4 kan.
Heel deze miserie is enkel en alleen het gevolg van de laattijdige levering van de V250. De stuurstanden van de NS zijn op hun einde, en ze trachten nu zo goed het kan deze rijtuigen in dienst te houden. Dat dit nodig is, is dan weer het gevolg is van de problemen met de Traxx locs voor de Benelux, die normaal gingen dienen om alle stuurstanden buiten dienst te kunnen zetten, en samen met de T11 voor de sleping van de treinen te zorgen.
de treinen die nu nog met stuurstand rijden (en T11) blijven zo rijden, maar we krijgen wel meer garantie dat de stuurstanden ook effectief werken. De NS heeft voldoende Traxx voor deze dienst. Als de Benelux naar L4 verhuist (wanneer dat dan ook mag gaan wezen) en de V250 is er nog niet (...) zal de Benelux ('Prio' dan) trouwens uitsluitend met Traxx gaan rijden, gezien T11 niet op L4 kan.
Heel deze miserie is enkel en alleen het gevolg van de laattijdige levering van de V250. De stuurstanden van de NS zijn op hun einde, en ze trachten nu zo goed het kan deze rijtuigen in dienst te houden. Dat dit nodig is, is dan weer het gevolg is van de problemen met de Traxx locs voor de Benelux, die normaal gingen dienen om alle stuurstanden buiten dienst te kunnen zetten, en samen met de T11 voor de sleping van de treinen te zorgen.
spoorwegrealist
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Die stickers vond ik nog best grappig, waarom hadden ze die er eigenlijk opgeplakt, en waarom er weer afgehaald?Adler schreef:Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
juist daardoor heb ik net in rotterdam de benelux gemist en ben ik pas nu thuis (0u20)
was dat ding 2 minuten later had ik hem wel gehaald


was dat ding 2 minuten later had ik hem wel gehaald


Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Waarom ze die er hadden opgeplakt is duidelijk: die trein hoort daar ook niet thuis maar op de HSL-Zuid/L4.AlexNL schreef:Die stickers vond ik nog best grappig, waarom hadden ze die er eigenlijk opgeplakt, en waarom er weer afgehaald?Adler schreef:Men moet er dan wel grote stickers opplakken "Ik hoor hier niet thuis" zoals op de Benelux treinen een tijd geleden.
Waarom die er weer af zijn, hebben we het raden naar.
Misschien dat een of andere hoge piet die boodschap niet zo leuk vond.
Waarschijnlijk had men gedacht (gehoopt) dat deze situatie maar enkele maanden meer zou duren.
Na meer dan een jaar mist zo een boodschap elk doel of misschien was de kwaliteit van die stickers ook niet van die aard om dergelijke lange periode te overleven.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
De vertrektijd in Rotterdam is niet gewijzigd.treinbruno schreef:juist daardoor heb ik net in rotterdam de benelux gemist en ben ik pas nu thuis (0u20)![]()
![]()
was dat ding 2 minuten later had ik hem wel gehaald
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
maar als hij 2 minuten in amsterdam later was vertrokken had hij waarschijnlijk 2 minuten vertraging in rotterdam




Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Wie nog een groen/grijze 186 voor de Benelux wil zien, dient snel te zijn: deze en volgende week worden de laatste zes in ATC-kleuren gehulde exemplaren rood bestickerd.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
In 't rood vind ik 'm ook mooier dan groen/grijs... al zou er eigenlijk wel iets meer kleur opmogen nog van mij... zoals bij de rijtuigen zelf.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
ziet er wel goed uit, zo doen ze iets aan de vertragingen, want sommige relatie's rijden ALTIJD met 10 minuten, dat ze dan bij de NMBS het rijtabel wat ruimer maken
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...