Brand in Eurotunnel
Brand in Eurotunnel
In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
-
Re: Brand in Eurotunnel
15h50Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdachtnighttrain schreef:15h50Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.

Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
-
heb even 2min later meer livepietje schreef:Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdachtnighttrain schreef:15h50Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.![]()
Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
Volgens de VTM heeft een vrachtwagen vuur gevat door oververhitting van de remmen en sloeg het vuur over op nog 2 andere vrachtwagens.
De truckers op de trein hebben de tunnel kunnen verlaten via de noodtunnel.
De truckers op de trein hebben de tunnel kunnen verlaten via de noodtunnel.
Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
Volgens VTM is dit nog onzeker. Alle reizigers voor de Eurostar in Brussel zijn vertrokken naar hotels.Presario schreef:Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
Familie van mij vertrekt morgenvroeg naar Londen, daarmee lijkt het mij wel interessant om beetje meer informatie te vinden
. Op de site van de Eurostar lukt het niet om de dienstregeling van morgen op te halen? Is dat normaal? Of zouden ze daar al beslist hebben om morgen geen treinen te laten rijden?

Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.
BDJ
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.
BDJ
Dank u wel voor de informatie!Bartjedj schreef:Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
BDJ
Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Klopt, maar zolang het brand en/of de tunnels niet goed verlucht zijn beginnen ze daar niet aan volgens mij.gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
-
De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.Adler schreef:Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
dus in de eerstvolgende dagen nog geen verkeer ?nighttrain schreef:De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.Adler schreef:Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...