Brand in Eurotunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Brand in Eurotunnel

Bericht door Adler »

In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.

Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.

Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
pietje

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door pietje »

nighttrain schreef:
Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.

Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdacht :twisted:

Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door nighttrain »

pietje schreef:
nighttrain schreef:
Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.

Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdacht :twisted:

Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
heb even 2min later meer live
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Adler »

Volgens de VTM heeft een vrachtwagen vuur gevat door oververhitting van de remmen en sloeg het vuur over op nog 2 andere vrachtwagens.
De truckers op de trein hebben de tunnel kunnen verlaten via de noodtunnel.
Presario

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Presario »

Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Adler »

Presario schreef:Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
Volgens VTM is dit nog onzeker. Alle reizigers voor de Eurostar in Brussel zijn vertrokken naar hotels.
Presario

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Presario »

Familie van mij vertrekt morgenvroeg naar Londen, daarmee lijkt het mij wel interessant om beetje meer informatie te vinden ;). Op de site van de Eurostar lukt het niet om de dienstregeling van morgen op te halen? Is dat normaal? Of zouden ze daar al beslist hebben om morgen geen treinen te laten rijden?
Bartjedj

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Bartjedj »

Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.

BDJ
Presario

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Presario »

Bartjedj schreef:Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.

BDJ
Dank u wel voor de informatie!
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door gysev »

Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door dentheo »

gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Klopt, maar zolang het brand en/of de tunnels niet goed verlucht zijn beginnen ze daar niet aan volgens mij.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Adler »

gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door HLE 2302 »

nighttrain schreef:
Adler schreef:
gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
dus in de eerstvolgende dagen nog geen verkeer ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie