Capaciteitsproblemen IC-E

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Trainspotterke »

dentheo schreef:
super1500 schreef: trouwens, de mensen van Muizen doen al meer dan 25 jaar onderhoud op deze koppeling, en zullen dus wel degelijk weten wat er allemaal fout kan lopen (en hoe ze het moeten oplossen)
Welke treinen hebben dan ook deze koppeling ?
Alle motorstellen gebouwd na 1975. :wink:

AM80 (Breaks), AM86 (Duikbrillen) en AM96 alsook de HST-stellen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Steven »

HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door treinbruno »

Steven schreef:HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)
waarvoor dient die ijzeren staaf die uit de koppeldeuren uitsteekt als ze gesloten zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5461
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Steve »

treinbruno schreef:
Steven schreef:HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)
waarvoor dient die ijzeren staaf die uit de koppeldeuren uitsteekt als ze gesloten zijn?
Dat is voor springers, die staaf verdeelt de stukken beter over de twee helften van de trein, wat de aërodynamica helemaal ten goede komt. :lol:

Ok, ik ben al weg...
Bartjedj

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Bartjedj »

Is een antenne voor allerlei signalen (grond-trein, GSM-R,...)

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23076
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Steven »

dat piekje op die koppeling is gewoon een geleidingsstukje, op de ms96 stellen is men dat ook aan het monteren. dit om het koppelen beter te laten verlopen (minder missers maken)
Bartjedj

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Bartjedj »

Ah, ok. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat het een antenne was.

BDJ
Feed

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Feed »

tussendoor eens een louter informatief vraagje :
Waarom is de gekoppelde trein zo samengesteld dat er een locomotief halfweg de trein zit ?
Waarom de beide locomotieven niet aan de uiteinden van de gekoppelde trein ?
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Speedy »

Indien met zo'n samenstelling de trein komende uit Knokke wegens bv grote vertraging van gedeeltje uit Blankenberge eerst in Brugge aan perron zou komen, dan zouden de beide lok's tegen elkaar staan wat dan weer beperkingen oplevert ivm druk vd panto op de bovenleiding. (max 130km/h ipv 160)
Feed

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Feed »

Bedankt !
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door steved »

vanochtend bestond de ICE van 7u uit Gent maar uit 1 "stel", ttz loc en 5 wagons M6... weer es reizertje pesten :mrgreen:

gr, Steve
Plaats reactie