snelheidsrecord in belgië

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jules

Bericht door Jules »

Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320. 350 Zit er niet direct in daar geen enkel lijn hiervoor geschikt is en ook de energiekosten enorm hoog worden.

Die 515 was met een aangepaste samenstelling.
Pieter

Bericht door Pieter »

Jules schreef:
Die 515 was met een aangepaste samenstelling.

http://www.railfaneurope.net/tgv/rec-intro.html

2 locomotieven en 3 stellen
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

pieter je bedoeld 3 rijtuigen een stel is namelijk een geheel van rijtuigen :-)
Shrek

Bericht door Shrek »

Jules schreef:Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320.
zoiets bedoelde ik ja :P
LGV est wordt ook 330 over de hele lengte dacht ik?
Pieter

Bericht door Pieter »

Steven schreef:pieter je bedoeld 3 rijtuigen een stel is namelijk een geheel van rijtuigen :-)
idd :)
ICE3-Mann

Bericht door ICE3-Mann »

Shrek schreef:
Jules schreef:Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320.
zoiets bedoelde ik ja :P
LGV est wordt ook 330 over de hele lengte dacht ik?
Ja, de ICE toch zeker :D , die andere TGV :evil: weet ik niet, ik denk niet dat die dat kunnen hoor. :lol: Ze mogen is proberen :lol:
Steven

Bericht door Steven »

ze kunnen het zeker ma is zover ik weet maar op een paar stukjes da ze commercieel 320 doen met tgv zover ik weet
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:ze kunnen het zeker ma is zover ik weet maar op een paar stukjes da ze commercieel 320 doen met tgv zover ik weet
op LGV-est dus praktisch overal :P
ICE3-Mann schreef:Ja, de ICE toch zeker :D , die andere TGV weet ik niet, ik denk niet dat die dat kunnen hoor. :lol: Ze mogen is proberen :lol:
De TGV heeft al meer dan 500 km/h gereden, ik denk niet dat een ICE daar ooit is over gegaan :wink:
Jules

Bericht door Jules »

In Frankrijk hebben ze met de testen van de ICE 356 gereden. En wat belangrijk is, de ballast bleef liggen.
Volgens een paar Duitsers die ik ken zouden ze in Duitsland rond de 400 ermee gereden hebben. Maar hierover heb ik nog nergens iets terug gevonden. Ze wisten me wel te vertellen dat ze het record van 515 nog niet gehaald hebben met een ICE.

Vergeet niet dat ze voor de LGV-Est de TGV POS ontworpen hebben. Buiten het uitzicht is er binnen in niets hetzelfde gebleven. Het vermogen is opgedreven vooral voor het 15kV gedeelte, en ze zijn ook overgeschakeld op asynchrone motoren.

Het is de 15kV die de PBKA de das omdoet om in Duitsland degelijk te kunnen rijden. Slechts de helft van het vermogen is beschikbaar op 15kV, 250 halen is rampzalig.
1607

Bericht door 1607 »

het record van een ICE is 406,9 km/uur. is toen van 1 mei 1988 tot 5december 1989 een wereldrecord geweest.
Pieter

Bericht door Pieter »

In dienst is de ICE dacht ik het snelste met 330 km/u ivg met de TGV, 300, op een klein stukje op de LGV Méditerranee 320 km/u.
Elgar

Bericht door Elgar »

De ICE kan 330 km/h, maar rijdt dat nooit in commerciële dienst, zelfs op de hogesnelheidslijn Keulen-Frankfurt rijden ze 300 km/h.
En voor de rest rijden ze in Duitsland zo snel niet.
De Spaanse ICE, de AVE-S103 zou tussen Barcelona en Madrid een snelheid van 350 km/h :shock: moeten bereiken in de commerciële dienst, maat dat is nog toekomstmuziek :roll: !
Joeri

Bericht door Joeri »

Ze hoeven in Duitsland ook niet veel sneller, hou er rekening mee dat de afstand tussen de grote centra in Duitsland veel kleiner is dan in Frankrijk of Spanje. De lagere snelheid wordt gecompenseerd door een veel beter optrekvermogen.
Pieter

Bericht door Pieter »

In frankrijk is anders systeem van lijnen he.

Alles staat in het teken van parijs terwijl er in Duitsland ICE's rijden van overal naar overal...
Steven

Bericht door Steven »

zoals in belgie alles (of zo goed als) in teken staat van brussel
Plaats reactie