snelheidsrecord in belgië
Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320. 350 Zit er niet direct in daar geen enkel lijn hiervoor geschikt is en ook de energiekosten enorm hoog worden.
Die 515 was met een aangepaste samenstelling.
Jules schreef:
http://www.railfaneurope.net/tgv/rec-intro.html
2 locomotieven en 3 stellen

Ja, de ICE toch zekerShrek schreef:zoiets bedoelde ik jaJules schreef:Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320.![]()
LGV est wordt ook 330 over de hele lengte dacht ik?

op LGV-est dus praktisch overalSteven schreef:ze kunnen het zeker ma is zover ik weet maar op een paar stukjes da ze commercieel 320 doen met tgv zover ik weet

De TGV heeft al meer dan 500 km/h gereden, ik denk niet dat een ICE daar ooit is over gegaanICE3-Mann schreef:Ja, de ICE toch zeker, die andere TGV weet ik niet, ik denk niet dat die dat kunnen hoor.
Ze mogen is proberen

In Frankrijk hebben ze met de testen van de ICE 356 gereden. En wat belangrijk is, de ballast bleef liggen.
Volgens een paar Duitsers die ik ken zouden ze in Duitsland rond de 400 ermee gereden hebben. Maar hierover heb ik nog nergens iets terug gevonden. Ze wisten me wel te vertellen dat ze het record van 515 nog niet gehaald hebben met een ICE.
Vergeet niet dat ze voor de LGV-Est de TGV POS ontworpen hebben. Buiten het uitzicht is er binnen in niets hetzelfde gebleven. Het vermogen is opgedreven vooral voor het 15kV gedeelte, en ze zijn ook overgeschakeld op asynchrone motoren.
Het is de 15kV die de PBKA de das omdoet om in Duitsland degelijk te kunnen rijden. Slechts de helft van het vermogen is beschikbaar op 15kV, 250 halen is rampzalig.
Volgens een paar Duitsers die ik ken zouden ze in Duitsland rond de 400 ermee gereden hebben. Maar hierover heb ik nog nergens iets terug gevonden. Ze wisten me wel te vertellen dat ze het record van 515 nog niet gehaald hebben met een ICE.
Vergeet niet dat ze voor de LGV-Est de TGV POS ontworpen hebben. Buiten het uitzicht is er binnen in niets hetzelfde gebleven. Het vermogen is opgedreven vooral voor het 15kV gedeelte, en ze zijn ook overgeschakeld op asynchrone motoren.
Het is de 15kV die de PBKA de das omdoet om in Duitsland degelijk te kunnen rijden. Slechts de helft van het vermogen is beschikbaar op 15kV, 250 halen is rampzalig.
De ICE kan 330 km/h, maar rijdt dat nooit in commerciële dienst, zelfs op de hogesnelheidslijn Keulen-Frankfurt rijden ze 300 km/h.
En voor de rest rijden ze in Duitsland zo snel niet.
De Spaanse ICE, de AVE-S103 zou tussen Barcelona en Madrid een snelheid van 350 km/h
moeten bereiken in de commerciële dienst, maat dat is nog toekomstmuziek
!
En voor de rest rijden ze in Duitsland zo snel niet.
De Spaanse ICE, de AVE-S103 zou tussen Barcelona en Madrid een snelheid van 350 km/h