vraagje, hoe ziet een stuurtafel van een M6 Bx er eigenlijk uit?
is deze nog steeds opgebouwd met echte schakeleaars (knoppen), of is het reeds een sofware defined stuurtafel, waarbij enkel de voor de veiligheid strikt noodzakelijk knoppen nog aanwezig zijn en al de andere knoppen op een touch-screen geprojecteerd worden?
waarbij het dus mogelijk om met het opstarten van een ander simulatie programma de stuurtafel 'aan te passen' voor gebruik met een ander type van (mux) loc.
de stuurtafel is bijna een extacte kopie van een stuurtafel HLE 13. dit met volgende verschillen:
* aangepast om de tweede stroomafnemer HLE 27 te bedienen
* voorzien van etcs (centraal scherm + reserve scherm links geplaats)
* scherm (rechts geplaatst) met depp.-gids, elektronische snelheidsmeter (deze kan gebruikt worden indien de snelheidsmeter van de etcs het niet meer doet), ontdubbeling van alle controlelampjes (voor het geval er een lampje stuk is)
*voorzien van memor
wat is er niet voorzien
* TBL 1 en 2
verder is de stuurpost identiek aan deze van hle 13 of i11
Steven schreef:de stuurtafel is bijna een extacte kopie van een stuurtafel HLE 13. dit met volgende verschillen:
* aangepast om de tweede stroomafnemer HLE 27 te bedienen
* voorzien van etcs (centraal scherm + reserve scherm links geplaats)
* scherm (rechts geplaatst) met depp.-gids, elektronische snelheidsmeter (deze kan gebruikt worden indien de snelheidsmeter van de etcs het niet meer doet), ontdubbeling van alle controlelampjes (voor het geval er een lampje stuk is)
*voorzien van memor
wat is er niet voorzien
* TBL 1 en 2
verder is de stuurpost identiek aan deze van hle 13 of i11
kan de M6 dan rijden met een 27 achterop op een ects-spoorlijn?
dat moet kunnen ja, maar let er wel op, momenteel staat die etcs op level 0 ingesteld en werkt enkel de memor bijgevolg, ik vermoed dat ze de rest nog niet getest hebben van de etcs installatie die er in staat.
Rond 8 uur deze morgen reed volgende samenstelling door Zaventem: M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx + M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx.
Heb niet kunnen zien of er volk inzat, want stond op een brug en het gevaarte zoefde vlak onder mij voorbij op lijn 36N (richting Brussel).
Elgar schreef:Rond 8 uur deze morgen reed volgende samenstelling door Zaventem: M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx + M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx.
Heb niet kunnen zien of er volk inzat, want stond op een brug en het gevaarte zoefde vlak onder mij voorbij op lijn 36N (richting Brussel).
Het ging blijkbaar om een gewone rit van de IC Tongeren - Knokke / Blankenberge. Dus zal er wel volk ingezeten hebben...
Trein had dan wel ongeveer drie kwartier vertraging!
trein 1528 was idd vandaag voorzien met twee stammen M6 +bijhorende 27 zodat vanaf brugge 5 rijtuigen naar blankenberge en 5 rijtuigen naar knokke zijn gegaan. deze 10 rijtuigen in totaal hebben de capaciteit van +- 15a 16 gewone enkeldeksrijtuigen.
er komende de komende jaren genoeg M6 maak u geen zorgen, de nmbs heeft recent nog is een derde bijbestelling gedaan van 50 rijtuigen (das dus schijf 4)