Camerabewaking in rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
woody

Camerabewaking in rijtuigen

Bericht door woody »

Ik neem af en toe de trein in Engeland (pretty desperate, I know) en op sommige van de grote lijnen is er camerabewaking (CCTV) in de rijtuigen om vandalisme en ambetanterikken tegen te gaan.

Voorzover ik weet hebben de stellen van Alstom en Siemens deze optie. Met de aggressie tegen de TB's vantegenwoordig, heeft de NMBS plannen om dit ook te installeren ?
5307

Bericht door 5307 »

de mw41 heeft ook camera's, enkel in de ruimte bij de stuurposten dacht ik
trainfreak

Bericht door trainfreak »

5307 schreef:de mw41 heeft ook camera's, enkel in de ruimte bij de stuurposten dacht ik
Dat is voor eensmansbediening.

Om te zien of er nog mensen aan de deur staan om ze te kunnen sluiten.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik meen wel eens camera's in de IC B te hebben gezien.
Steven

Bericht door Steven »

tja da zijn dan ook NS rijtuigen, maar het systeem werkt enkel op NL Bodem, in belgie is er geen controlekamer die de beelden kan zien van die camera's die op de IC B gebruikt worden
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:tja da zijn dan ook NS rijtuigen, maar het systeem werkt enkel op NL Bodem, in belgie is er geen controlekamer die de beelden kan zien van die camera's die op de IC B gebruikt worden
Volgens mij worden die gewoon op hard disk geschreven in het rijtuig, kan je achteraf kijken wat er gebeurd is......
Steven

Bericht door Steven »

dat van die centrale dienst die de beelden beziet is me verteld door iemand van NS :-)
Frank

Bericht door Frank »

Steven schreef:dat van die centrale dienst die de beelden beziet is me verteld door iemand van NS :-)
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk.
Steven

Bericht door Steven »

als die gegevens op een HD moeten om ze dan nadien te bezien hebben ze minder effect, als je live beelden kan bekijken kan je eventueel onmiddelijk op de juiste plaats en tijd personeel inzetten om de bewuste passagier te laten verwijderen uit de trein, real time is voor dergelijke zaken toch het belangrijkste he :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:als die gegevens op een HD moeten om ze dan nadien te bezien hebben ze minder effect, als je live beelden kan bekijken kan je eventueel onmiddelijk op de juiste plaats en tijd personeel inzetten om de bewuste passagier te laten verwijderen uit de trein, real time is voor dergelijke zaken toch het belangrijkste he :wink:
Klopt maar dat gebeurd praktisch NERGENS of alleen bij manifestaties.
Ik zat laatst in een zwiserse trein daarin stonden twee camera's per rijtuig.
't Was een viertje zijn dus acht beelden...... Op de duur zittten er meer mensen naar beelden te kijken dan er personeel op de trein zit...
Steven

Bericht door Steven »

ze weten vrij goed welke de meeste lastige treinen zijn, als je mensen beelden laat bezien zal je dan ook voorrang geven aan die treinen uiteraard.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

In Engeland zijn ze al aan het experimenteren met "slimme" cameras die verdacht gedrag herkennen.
Adler

Bericht door Adler »

Stijn014 schreef:In Engeland zijn ze al aan het experimenteren met "slimme" cameras die verdacht gedrag herkennen.
Volgens ProRail gaat dit systeem ook in Nederland toegepast worden.
Bovendien wordt gewerkt aan ‘slimmere’ camera’s. Dankzij deze innovatie zijn in de toekomst verdachte bewegingspatronen te herkennen, waardoor preventief optreden mogelijk is.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Stijn014 schreef:In Engeland zijn ze al aan het experimenteren met "slimme" cameras die verdacht gedrag herkennen.
Volgens ProRail gaat dit systeem ook in Nederland toegepast worden.
Bovendien wordt gewerkt aan ‘slimmere’ camera’s. Dankzij deze innovatie zijn in de toekomst verdachte bewegingspatronen te herkennen, waardoor preventief optreden mogelijk is.
De eerste versie slimme carmea's reageerden op "geluidverandering" om ze voorrang te geven op de rustige camera's.
Bert

Bericht door Bert »

5307 schreef:de mw41 heeft ook camera's, enkel in de ruimte bij de stuurposten dacht ik
In ieder compartiment
Plaats reactie