Camerabewaking in rijtuigen
Camerabewaking in rijtuigen
Ik neem af en toe de trein in Engeland (pretty desperate, I know) en op sommige van de grote lijnen is er camerabewaking (CCTV) in de rijtuigen om vandalisme en ambetanterikken tegen te gaan.
Voorzover ik weet hebben de stellen van Alstom en Siemens deze optie. Met de aggressie tegen de TB's vantegenwoordig, heeft de NMBS plannen om dit ook te installeren ?
Voorzover ik weet hebben de stellen van Alstom en Siemens deze optie. Met de aggressie tegen de TB's vantegenwoordig, heeft de NMBS plannen om dit ook te installeren ?
- trainfreak
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Volgens mij worden die gewoon op hard disk geschreven in het rijtuig, kan je achteraf kijken wat er gebeurd is......Steven schreef:tja da zijn dan ook NS rijtuigen, maar het systeem werkt enkel op NL Bodem, in belgie is er geen controlekamer die de beelden kan zien van die camera's die op de IC B gebruikt worden
als die gegevens op een HD moeten om ze dan nadien te bezien hebben ze minder effect, als je live beelden kan bekijken kan je eventueel onmiddelijk op de juiste plaats en tijd personeel inzetten om de bewuste passagier te laten verwijderen uit de trein, real time is voor dergelijke zaken toch het belangrijkste he 

Klopt maar dat gebeurd praktisch NERGENS of alleen bij manifestaties.Steven schreef:als die gegevens op een HD moeten om ze dan nadien te bezien hebben ze minder effect, als je live beelden kan bekijken kan je eventueel onmiddelijk op de juiste plaats en tijd personeel inzetten om de bewuste passagier te laten verwijderen uit de trein, real time is voor dergelijke zaken toch het belangrijkste he
Ik zat laatst in een zwiserse trein daarin stonden twee camera's per rijtuig.
't Was een viertje zijn dus acht beelden...... Op de duur zittten er meer mensen naar beelden te kijken dan er personeel op de trein zit...
Volgens ProRail gaat dit systeem ook in Nederland toegepast worden.Stijn014 schreef:In Engeland zijn ze al aan het experimenteren met "slimme" cameras die verdacht gedrag herkennen.
Bovendien wordt gewerkt aan ‘slimmere’ camera’s. Dankzij deze innovatie zijn in de toekomst verdachte bewegingspatronen te herkennen, waardoor preventief optreden mogelijk is.
De eerste versie slimme carmea's reageerden op "geluidverandering" om ze voorrang te geven op de rustige camera's.Adler schreef:Volgens ProRail gaat dit systeem ook in Nederland toegepast worden.Stijn014 schreef:In Engeland zijn ze al aan het experimenteren met "slimme" cameras die verdacht gedrag herkennen.
Bovendien wordt gewerkt aan ‘slimmere’ camera’s. Dankzij deze innovatie zijn in de toekomst verdachte bewegingspatronen te herkennen, waardoor preventief optreden mogelijk is.