Materieel GEN-CR
idd normaal moet 1 van de kleine ruimtes (vermoedelijk in het midden of net achter stuurpost kant tweede klasse, aangepast zijn voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen, zodoende heeft men in die kleine ruimte klapstoelen gezet zoals op de M6 het geval is, de rest van de stellen zijn binnenin voorzien zoals de rest tot nu toe werd aangepast, extra zijn de displays, het zouden nu effectief gesloten wc's moeten zijn (effe nazien eens ik de kans heb) en een handdroger met warme lucht ipv de handdoek
Gisteren op shityrail AM 978 (ex AM 707) gezeten.
Nog nooit zo'n lelijke trein gezien...
Vanbuiten zijn er geen woorden voor. Dat shityrail-'logo' trekt op NIETS.
De fronten zijn heel donkerblauw, geen gezicht.
Bij sommige ramen zitten erg kleine displays (die NIET werkten), ze zaten achter de ruit, en de ruit zag er uit als de andere maar ze waren uit één stuk. Wel viel op dat de sluitseinen van led's waren, het licht was veel sterker dan bij de andere tweetjes.
Vanbinnen leek het stel vrij hard op de andere gemoderniseerde tweetjes. Enkel de tweedeklassecompartimenten die net voor het midden van het stel zitten zijn compartimenten, elk met elk 12 zijdelingse stoelen... Boven sommige schuifdeuren was er een display van liliputtersformaat verwerkt.
Nog nooit zo'n lelijke trein gezien...
Vanbuiten zijn er geen woorden voor. Dat shityrail-'logo' trekt op NIETS.
De fronten zijn heel donkerblauw, geen gezicht.
Bij sommige ramen zitten erg kleine displays (die NIET werkten), ze zaten achter de ruit, en de ruit zag er uit als de andere maar ze waren uit één stuk. Wel viel op dat de sluitseinen van led's waren, het licht was veel sterker dan bij de andere tweetjes.
Vanbinnen leek het stel vrij hard op de andere gemoderniseerde tweetjes. Enkel de tweedeklassecompartimenten die net voor het midden van het stel zitten zijn compartimenten, elk met elk 12 zijdelingse stoelen... Boven sommige schuifdeuren was er een display van liliputtersformaat verwerkt.
S-bahn??? Enige Nederlandstalige info a.u.bBert schreef:Dan creer je beter zoals in Duitsland de S-bahn. Het GEN lijkt daar ook wel op.Gregske schreef:Het is maar hoe je het bekijkt.Shrek schreef: Ik bedoelde dus dat het voor zon dorpen als beveren-waas en kruibeke beter is een tramlijn te gebruiken dan een spoorwegeen trein is absoluut sneller op lange afstanden, maar daar draait een GEN nu juist niet om he
En aanbod mag er zijnDat is ideaal om de kleinere gemeenten rond een grote stad zoals Antwerpen te verbinden


Maar eerlijk is eerlijk, inwoners van Schilde en Brasschaat zijn nu nog te veel geneigd die heilige koe te pakken omdat er naar hun normen te weinig OV is. Op sommige plaatsen zoals bij de Bredabaan is dit wel anders maar toch.

Met de link hierboven zijn der ook nog foto's van dat stel te vinden.msts.be schreef:En voor wie even binnenin wil piepen , zijn er foto's te vinden op Foudurail
Een deel krijgt banken zoals in de gemoderniseerde tweetjes , het andere deel krijgt klapzitjes zoals in de M6 BD, ook de stoeltjes komen van de M6..
Gelieve echter niet de foto's door te linken , enkel deze link volgen om de bekende copyright redenen
S-Bahn is een beetje ambivalent ook. In Berlijn is het een erg metroachtig systeem, terwijl het in het Ruhrgebied eigenlijk gewoon stoptreinen op lokale trajecten zijn.
In Nederland komt Randstadrail op ongeveer hetzelfde neer. In Londen heb je Thameslink en als het goed is binnenkort Crossrail wat ook een RER-achtig netwerk wordt. Rond Birmingham, Glasgow en Manchester heb je ook zoiets.
In Nederland komt Randstadrail op ongeveer hetzelfde neer. In Londen heb je Thameslink en als het goed is binnenkort Crossrail wat ook een RER-achtig netwerk wordt. Rond Birmingham, Glasgow en Manchester heb je ook zoiets.