Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er stonden ergens foto's van, interieur is dacht ik hetzelfde als de andere gemoderniseerde stellen + een ruimte met klapzetels (zelfde als M6) tegen de wand.
Steven

Bericht door Steven »

idd normaal moet 1 van de kleine ruimtes (vermoedelijk in het midden of net achter stuurpost kant tweede klasse, aangepast zijn voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen, zodoende heeft men in die kleine ruimte klapstoelen gezet zoals op de M6 het geval is, de rest van de stellen zijn binnenin voorzien zoals de rest tot nu toe werd aangepast, extra zijn de displays, het zouden nu effectief gesloten wc's moeten zijn (effe nazien eens ik de kans heb) en een handdroger met warme lucht ipv de handdoek
Merijn

Bericht door Merijn »

Andere vraag: weet iemand de dienstregeling van dit stel? Ik heb hem vandaag enkele malen gezien, maar had toen juist niet mijn fototoestel bij :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik zou morgen nog es proberen, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Tussen Leuven en 'S Gravenbrakel is er immers veel verkeer.
Steven

Bericht door Steven »

ik heb hem gisteren gezien op een P trein brussel haacht :-) dus echt in vaste treinen zit hij nog niet
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:ik heb hem gisteren gezien op een P trein brussel haacht :-) dus echt in vaste treinen zit hij nog niet
werkte de displays? :P
Steven

Bericht door Steven »

ik stond ander uiteinde van het perron dan waar trein stond, die op de kop van het stel waren uit, kan zijn da de codes voor de treinbegeleiders die ze moeten gebruiken op dit stel nog niet uitgedeeld zijn
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Gisteren op shityrail AM 978 (ex AM 707) gezeten.
Nog nooit zo'n lelijke trein gezien...

Vanbuiten zijn er geen woorden voor. Dat shityrail-'logo' trekt op NIETS.
De fronten zijn heel donkerblauw, geen gezicht.
Bij sommige ramen zitten erg kleine displays (die NIET werkten), ze zaten achter de ruit, en de ruit zag er uit als de andere maar ze waren uit één stuk. Wel viel op dat de sluitseinen van led's waren, het licht was veel sterker dan bij de andere tweetjes.
Vanbinnen leek het stel vrij hard op de andere gemoderniseerde tweetjes. Enkel de tweedeklassecompartimenten die net voor het midden van het stel zitten zijn compartimenten, elk met elk 12 zijdelingse stoelen... Boven sommige schuifdeuren was er een display van liliputtersformaat verwerkt.
Gregske

Bericht door Gregske »

Bert schreef:
Gregske schreef:
Shrek schreef: Ik bedoelde dus dat het voor zon dorpen als beveren-waas en kruibeke beter is een tramlijn te gebruiken dan een spoorweg :wink: een trein is absoluut sneller op lange afstanden, maar daar draait een GEN nu juist niet om he :P
Het is maar hoe je het bekijkt.
En aanbod mag er zijn :wink:
Dan creer je beter zoals in Duitsland de S-bahn. Het GEN lijkt daar ook wel op. :wink: Dat is ideaal om de kleinere gemeenten rond een grote stad zoals Antwerpen te verbinden
S-bahn??? Enige Nederlandstalige info a.u.b :D ? Van auto's en camions weet ik meer dan van sporen :D

Maar eerlijk is eerlijk, inwoners van Schilde en Brasschaat zijn nu nog te veel geneigd die heilige koe te pakken omdat er naar hun normen te weinig OV is. Op sommige plaatsen zoals bij de Bredabaan is dit wel anders maar toch. :roll:
Steven

Bericht door Steven »

S-bahn is de duitse benaming wat wij in het nederlands GEN noemen en wat ze in het frans RER noemen
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

msts.be schreef:En voor wie even binnenin wil piepen , zijn er foto's te vinden op Foudurail

Een deel krijgt banken zoals in de gemoderniseerde tweetjes , het andere deel krijgt klapzitjes zoals in de M6 BD, ook de stoeltjes komen van de M6..

Gelieve echter niet de foto's door te linken , enkel deze link volgen om de bekende copyright redenen :!:
Met de link hierboven zijn der ook nog foto's van dat stel te vinden.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:S-bahn is de duitse benaming wat wij in het nederlands GEN noemen en wat ze in het frans RER noemen
S-Bhn=Schnell-bahn, GEN=gewestelijk expres netwerk en RER=Reseau expres regional.
sweek

Bericht door sweek »

S-Bahn is een beetje ambivalent ook. In Berlijn is het een erg metroachtig systeem, terwijl het in het Ruhrgebied eigenlijk gewoon stoptreinen op lokale trajecten zijn.
In Nederland komt Randstadrail op ongeveer hetzelfde neer. In Londen heb je Thameslink en als het goed is binnenkort Crossrail wat ook een RER-achtig netwerk wordt. Rond Birmingham, Glasgow en Manchester heb je ook zoiets.
Steven

Bericht door Steven »

tja elk van die netwerken is uniek op zich he, zoals het rere van parijs ook iets afzonderlijk is op zich
msts.be

Bericht door msts.be »

Kan wie die presentatie van pagina 1 nog heeft die eens naar mij doorsturen ? Ik heb namelijk het CityRail logo nodig voor iets , Googelen leverde tot nog toe niets op ..
Shrek

Bericht door Shrek »

Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt :P
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken :roll:
Plaats reactie