Boordtarief

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
K V B
Berichten: 3480
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Boordtarief

Bericht door K V B »

Ik denk dat het in de praktijk gaat meevallen. Ik vermoed dat de NMBS vooral mensen die net uitgestapt zijn wil kunnen controleren.
rdv
Berichten: 1509
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Boordtarief

Bericht door rdv »

Een voorbeeld die ik al meegemaakt heb in de praktijjk:
Controleactie in Gent St Pieters, waarbij het station volledig werd afgesloten (thv de ingangen) en enkel mensen met een ticket binnen mochten. Ik kom aan op perrron 5 (wat enkel met werftrappen bereikbaar is), en ik zie een dame die redelijk overstuur is, met heel wat bagage. Haar man ging haar op het perron komen ophalen, maar mocht niet binnen. Ze was redelijk hopeloos omdat ze niet met haar bagage van de trap durfde. Ze durfde niemand aan te spreken, ik heb haar uiteindelijk kunnen overtuigen dat ik haar bagage naar beneden zou dragen.
ovspotter_be
Berichten: 1572
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02

Re: Boordtarief

Bericht door ovspotter_be »

In Vilvoorde gebeuren ook regelmatig zulke controleacties waarbij je zonder ticket het station niet binnen geraakt.
Plaats reactie