Antwerpen-Linkeroever

Alles over reizigerstreinen in België.
FLV-FGSP

Re: Antwerpen-Linkeroever

Bericht door FLV-FGSP »

Commendatore

Bericht door Commendatore »

Als ik zo kijk naar alle nieuwbouw in de omgeving, dan lijkt het me helemaal geen gek idee om deze halte weer permanent te openen.
260689

Bericht door 260689 »

Commendatore schreef: 18 feb 2026, 20:51 Als ik zo kijk naar alle nieuwbouw in de omgeving, dan lijkt het me helemaal geen gek idee om deze halte weer permanent te openen.
Iets in mij zegt dat dit wel eens zal uitkomen. Het feit dat ze vaste perrons installeren duid aan dat ze er toch ergens toekomst in zien. Moest dat niet het geval zijn zouden ze een tijdelijke stelling perron gebouwd zijn. Dit is hier dus niet het geval.
Tijgernoot

Bericht door Tijgernoot »

Infrabel is hier in staat om in een week tijd een semi-permanent station met perrons op 76 centimeter hoogte vanuit het niets op te bouwen. Dat grotere stations waar dringend nood is aan hogere perrons zoals Lier moeilijkere projecten zijn omdat daar ook werken voor liften bijkomen begrijp ik. Maar dit project zou toch moeten demonstreren dat bij de vele andere stopplaatsen die direct aan een overweg liggen waar geen liften of trappen nodig zijn met een beetje goede wil met een week doorwerken opgefrist en toegankelijk gemaakt kunnen zijn.
Plaats reactie