Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
Ice verbinding Brussel Duitsland
-
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
De Rail Planner-app is bepaald geen betrouwbare referentie, maar in dit geval klopt hij.ovspotter_be schreef: ↑17 okt 2025, 11:12 Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
Eigenaardig, ik kreeg hem laatst voorgesteld voor een reis Kalmthout- Luik, op een zaterdag(ik weet niet of dat belangrijk is)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Inderdaad, ik kreeg hem ook verschillende keren voor de rit Antwerpen - Luik, idem van de Eurostar tussen Antwerpen en Brussel.
In Roosendaal, Maastricht en Aachen-HBF staan er zelfs NMBS automaten. Maar naar Lille, Maubeuge, Luxemburg doen de NMBS chefgardes ook controle van de ticketten.ovspotter_be schreef: ↑17 okt 2025, 10:36Ja mijn excuses, die inderdaad wel, ik had het eerder over het grensverkeer (Aachen, Roosendaal, Lille, Maubeuge, Luxembourg, ...) waar Belgische treinbegeleiders geen bevoegdheden hebben in het buitenland.
-
Controle mag inderdaad maar bij mijn weten hebben ze technisch gezien geen jurisdictie om op buitenlands grondgebied vaststellingen (boetes) op te maken.
Dit begint ook wel beetje off-topic te gaan...
Dit begint ook wel beetje off-topic te gaan...