Ice verbinding Brussel Duitsland

ovspotter_be

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door ovspotter_be »

Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 17 okt 2025, 11:12 Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
De Rail Planner-app is bepaald geen betrouwbare referentie, maar in dit geval klopt hij.
dentheo

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef: 16 okt 2025, 22:28
dentheo schreef: 16 okt 2025, 20:27 Hoe werkt dat op huidige ICE Brussel Köln? Is supplement en reservering te betalen ?
Gelukkig geen reservering, behalve in de hoogzomer.
Toeslagen hebben vroeger bestaan, nu heb je een internationaal ticket nodig.
Eigenaardig, ik kreeg hem laatst voorgesteld voor een reis Kalmthout- Luik, op een zaterdag(ik weet niet of dat belangrijk is)
Theo
Groeten vanop de Heide
4017-4018

Bericht door 4017-4018 »

dentheo schreef: 17 okt 2025, 16:31
FLV-FGSP schreef: 16 okt 2025, 22:28
dentheo schreef: 16 okt 2025, 20:27 Hoe werkt dat op huidige ICE Brussel Köln? Is supplement en reservering te betalen ?
Gelukkig geen reservering, behalve in de hoogzomer.
Toeslagen hebben vroeger bestaan, nu heb je een internationaal ticket nodig.
Eigenaardig, ik kreeg hem laatst voorgesteld voor een reis Kalmthout- Luik, op een zaterdag(ik weet niet of dat belangrijk is)
Inderdaad, ik kreeg hem ook verschillende keren voor de rit Antwerpen - Luik, idem van de Eurostar tussen Antwerpen en Brussel.
260689

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 17 okt 2025, 10:36
260689 schreef: 17 okt 2025, 07:41 In de EC, ECD, OUIGO en TGV zijn ze effectief bevoegd voor controle uit te voeren en eventueel mensen van tickets te voorzien of een boete. De Nederlandse collega's mogen het omgekeerde doen.
Ja mijn excuses, die inderdaad wel, ik had het eerder over het grensverkeer (Aachen, Roosendaal, Lille, Maubeuge, Luxembourg, ...) waar Belgische treinbegeleiders geen bevoegdheden hebben in het buitenland.
In Roosendaal, Maastricht en Aachen-HBF staan er zelfs NMBS automaten. Maar naar Lille, Maubeuge, Luxemburg doen de NMBS chefgardes ook controle van de ticketten.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Controle mag inderdaad maar bij mijn weten hebben ze technisch gezien geen jurisdictie om op buitenlands grondgebied vaststellingen (boetes) op te maken.
Dit begint ook wel beetje off-topic te gaan...
Plaats reactie