M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TBbart

Bericht door TBbart »

de stuurpost die je zag kan een computerscherm extra hebben juist alleen voor de testen ofzo hé :wink:
nicken

Bericht door nicken »

TBbart schreef:de stuurpost die je zag kan een computerscherm extra hebben juist alleen voor de testen ofzo hé :wink:
Of mss om mee op internet te surfen :D :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

nicken schreef:
TBbart schreef:de stuurpost die je zag kan een computerscherm extra hebben juist alleen voor de testen ofzo hé :wink:
Of mss om mee op internet te surfen :D :lol:
Of om trainsimulator op te spelen! :lol:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

In bepaalde locs van DB zitten er ook 2 schermen...
1607

Bericht door 1607 »

zelfs 3 :shock: :wink:
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Steven schreef:
Tim schreef:Toch vind ik het een lelijk gedrocht, als het dan toch een I11-design moest worden hadden ze er toch minstens voor kunnen zorgen wat meer naar de afwerking te kijken zodat die bult weg is.
Het had iets moois kunnen worden maar dat is alweer grandioos mislukt...
zonder die bult zal het ni goedkomen, komt door de eigenschappen van de m6 zelf, daar zit aan iedere kant normaal een omvormer en andere elektronica verstopt (de uiteinden) gevolg is dat als je er een stuurrijtuig van wil maken je deze ni zomaar ergens anders kan steken (toch ni zonder zitplaatsen te verliezen =>> zie M5)
onder die bult zitten 3 antennes ... info vernomen bij bombardier op open bedrijven dag
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Kan er mij iemand zeggen wrm de ene lichten leds zijn en de andere gewone?

Greetz Wimpie
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wimpie schreef:Kan er mij iemand zeggen wrm de ene lichten leds zijn en de andere gewone?

Greetz Wimpie
Volgens mij is dta omdat Led's niet genoeg licht geven, Op die manier kan de TB 's nachts de schijnwerpers opzetten, en zo nog meer zien.
In de Led plaats zitte led's voor zowel het rode als het witte licht, vandaar dat er plaats is voor die schijnwerper.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

de led zijn de rode lichten normaal, de andere de witte zoals het op ms 96 ook is :-) (is niet omdat ze er gedoofd wit uitzien da ze wit licht geven hoor)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:de led zijn de rode lichten normaal, de andere de witte zoals het op ms 96 ook is :-) (is niet omdat ze er gedoofd wit uitzien da ze wit licht geven hoor)
Ah, ik dacht omdat ze er wit uitzagen dat men het nu zoals bij de Duitse locs (de neubaulocs) en stuurstanden had gedaan...
Daar is dat ook zo.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

daar is het idd zo, maar tot op heden zeker nog niet toegepast in belgie,, afwachten zou ik zeggen, maar zeker ben je pas bij het eerste gebruik, maar is dus niet omdat ze er wit uitzien dat ze wit licht zullen geven (al bestaan er idd zo)
SteF-LLN

Bericht door SteF-LLN »

Normaliter zullen de M6 stuurpostrijtuigen uitgerust zijn met ERTMS.
Daarvoor zijn er computerschermen nodig in de stuurstand.
Bert

Bericht door Bert »

Het M6 rijtuig staat nu in Ronet. Volgens wallorail zou het zijn om testen te doen met de 2742 en de 2750 die beiden al uitgerust zijn met een automatische koppeling aan een zijde.
http://www.wallorail.be/actu/actumois.htm

Op stopsein.net staat te lezen dat het rijtuig ondertussen al ongewenst bezoek kreeg van enkele mislukte kunstenaars.:x
http://www.stopsein.net/forum.php?tid=108&page=4
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Oh my, "kunst" noemen ze dat dan... het wordt een echte plaag. Hoog tijd om er iets aan te doen :!:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

De extra kleurkes: Afbeelding
Plaats reactie