trainfan03 schreef: ↑04 jan 2024, 10:07
IC 3207 in Railer mooi aangegeven met 10 bakken M7, kwamen er toch wel 4 af (in mijn ogen ook een spitstrein)
Serieus? Vreemd genoeg geeft zowel HyperRail, Haltelink als de NMBS-chatbot 6 rijtuigen aan. Dan zouden er dus drie verschillende versies zijn voor dezelfde trein...
De voorziene samenstelling is in ieder geval 6 M7 en dat zou toch moeten volstaan voor deze trein, met een aankomst rond 9.30 u in Brussel is de allergrootste piek immers al achter de rug.
3206 is inderdaad een ander verhaal en is meteen de perfecte illustratie dat je echt alles tussen 4 en 12 rijtuigen volslagen willekeurig kunt tegenkomen, zonder de "0" te vergeten van alle (deels) afgeschafte treinen de laatste tijd. Onbegrijpelijk dat de 3206 4 rijtuigen had en zowel de 3205 als 3230 op exact hetzelfde moment 12, terwijl die allemaal ongeveer evenveel volk trekken en met 10 rijtuigen voorzien zijn.
overweg13 schreef: ↑04 jan 2024, 10:16
Ik neem de 3207 wel vaker, omdat dit de eerste trein is na 9:00. Je zou verbaasd staan hoeveel reizigers die nog mee heeft!
Twijfel ik niet aan - en geldt ook voor de meeste andere treinen vlak voor/na de eigenlijke spits - maar 6 rijtuigen M7 is toch al een flinke capaciteit. Grofweg 700 zitplaatsen oftewel het equivalent van (bijna) 3 MS80, terwijl die treinen voor de komst van de M7 uit slechts 2 MS80 bestonden.
En vandaag weer prijs...
IC 3232 rijdt weer met 12 bakken M7 (hopelijk wordt E3212 niet afgeschaft zoals gisteren, ondanks de stipte aankomst in Kortrijk van E3232)
IC 3206 daarentegen is weer ingegeven met 10 rijtuigen, maar doet het vandaag met 6 rijtuigen (alleszins al twee meer dan gisteren...)
trainfan03 schreef: ↑05 jan 2024, 10:02
En vandaag weer prijs...
IC 3232 rijdt weer met 12 bakken M7 (hopelijk wordt E3212 niet afgeschaft zoals gisteren, ondanks de stipte aankomst in Kortrijk van E3232)
IC 3206 daarentegen is weer ingegeven met 10 rijtuigen, maar doet het vandaag met 6 rijtuigen (alleszins al twee meer dan gisteren...)
OFFTOPIC
Die site heb ik nog niet gezien! Vanwaar komt die
koeleboe1 schreef: ↑05 jan 2024, 11:24
OFFTOPIC
Die site heb ik nog niet gezien! Vanwaar komt die
Plezierprojectje van mezelf ^^
Voor de fun eens aan begonnen (net als aan een bijhorende Android-app), en ik probeer ze langzamerhand uit te bouwen, maar zitten nog wat bugs in
trainfan03 schreef: ↑05 jan 2024, 10:02
En vandaag weer prijs...
IC 3232 rijdt weer met 12 bakken M7 (hopelijk wordt E3212 niet afgeschaft zoals gisteren, ondanks de stipte aankomst in Kortrijk van E3232)
IC 3206 daarentegen is weer ingegeven met 10 rijtuigen, maar doet het vandaag met 6 rijtuigen (alleszins al twee meer dan gisteren...)
Ingegeven:
Screenshot 2024-01-05 at 09-58-04 Dashboard.png
Reëel:
407271219_779153840716970_6730712482571893093_n.jpg
Was inderdaad weer prijs. Sein stond open naar perron 6 in Dendermonde wanneer het seinhuis werd ingelicht van de gewijzigde samenstelling. Spoor 6 is te kort voor 12 rijtuigen. Bestuurder opgebeld en hij is gelukkig kunnen stoppen ter hoogte van het inritsein. Na de nodige procedures, sein sluiten en opnieuw aanleggen, naar perron 1 getrokken. 18min vertraging voor E3232 tot gevolg en enkele minuten voor andere kruisende treinen.
Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon stammen van 5 M7 gebruiken. Zolang die niet structureel gepland worden op treinen vlak/voor de spits zie ik eigenlijk alleen maar voordelen: je kunt evengoed stammen van 10 stuks vormen voor de spitstreinen, je hebt geen risico meer op stammen van 12 M7 (die echt niet nodig zijn op de 32xx) en zelfs bij uitzonderlijke uitval van een deel heb je nog steeds 5 stuks in plaats van de 4 die nu al te vaak verschijnen.
Stoomloc schreef: ↑02 jan 2024, 13:18
Sinds begin van de vakantie zijn we onze duikbrilletjes in Aarschot weer kwijt. P7280 tem 7283 worden gereden door breaks... Hopelijk enkel maar met de vakantie!
Heb dit zaterdag 23/12/23 hier al gemeld. Deze week zouden ze nog met Breaks rijden. Vanaf volgende week zouden dit terug sprinters moeten zijn. Maar het blijft afwachten. Het gebeurt wel vaker dat men na de kerstvakantie kleine wijzigingen doorvoert in de materiaal omloop.
4 stellen waaronder 901,902 en 947 staan in Aarschot klaar voor inzet morgen
Daarnet in Brussel-Noord, allemaal rond de klok van 8.40 u: 3230 (6 M7 ipv 10) meets 1530 (6 M6/M7 ipv 11), "gezellige" late kerstmarktsfeer in beide treinen. De lachende derde was de 3206, die dan weer met 12 M7 onderweg was oftewel het dubbele van z'n tegenhanger in de andere richting. De extreme variabiliteit wordt nog eens enkele berichten hoger aangetoond, waar diezelfde 3206 met amper 4 M7 gemeld werd.