Steve schreef: ↑19 dec 2023, 19:53
De chatbot geeft die MS80 ook als voorziene samenstelling morgen, dus ik veronderstel dat die definitief veranderd is (of misschien toch niet structureel met een klassiekje voorzien).
Geen idee of het voorzien of onvoorzien is. Maar E2908 Antwerpen - Aarschot - Hasselt - Luik rijd met 2x3 desiro ipv 2x3 Breaks.
Door waarschijnlijk de vakantieregeling rijden de E7280 en E7282 met Breaks ipv hun voorziene sprinters. E7281 is wel afgeschaft tijdens de vakantieperiode.
ov_wijzer schreef: ↑23 dec 2023, 09:27
Volgens Haltelink de 995+960 in 1 van de 2 omlopen naar Quiévrain vandaag (oa net als 4678 naar Quiévrain). Andere omloop met Desiro.
260689 schreef: ↑23 dec 2023, 09:14
Geen idee of het voorzien of onvoorzien is. Maar E2908 Antwerpen - Aarschot - Hasselt - Luik rijd met 2x3 desiro ipv 2x3 Breaks.
Tijdens de vakantieperiode was dit al een desiro.
Tussen Aarschot en Hasselt was ik passagier in deze trein. Het viel mij op dat de aankomsttijd te Hasselt op het infoscherm in deze trein al vermeld werd met 1 minuut vertraging. Dit is vermoedelijk door het gebruik van spoor 4 te Diest. Uiteindelijk werden het nog enkele minuten extra omdat een goederentrein die voor ons reed nog op een zijspoor werd gestuurd te Testelt.
En ook vandaag weer op de 3230. Al zijn die 12 rijtuigen heel relatief, want zeker 4 ervan leken niet toegankelijk - wat overigens noch via de aankondigingen in de stations, noch via stickers op de deuren aangegeven werd. Ook rekening houdend met de naar 20 minuten oplopende vertraging vermoed ik dan ook dat dat "en cours de route" gebeurd is.
Sinds begin van de vakantie zijn we onze duikbrilletjes in Aarschot weer kwijt. P7280 tem 7283 worden gereden door breaks... Hopelijk enkel maar met de vakantie!
Stoomloc schreef: ↑02 jan 2024, 13:18
Sinds begin van de vakantie zijn we onze duikbrilletjes in Aarschot weer kwijt. P7280 tem 7283 worden gereden door breaks... Hopelijk enkel maar met de vakantie!
Heb dit zaterdag 23/12/23 hier al gemeld. Deze week zouden ze nog met Breaks rijden. Vanaf volgende week zouden dit terug sprinters moeten zijn. Maar het blijft afwachten. Het gebeurt wel vaker dat men na de kerstvakantie kleine wijzigingen doorvoert in de materiaal omloop.
Op de IC 32xx bestonden vandaag zowel de 3230 als 3206 uit 12 M7. En voor het eerst sinds lang hadden de vier spitstreinen ook eens een inzet van minimaal 8 M7 (dus geen stelletje van 4 of 6 ertussen zoals bijna altijd het geval is), al was dat een schrale troost voor de 3229 die zichzelf beperkt zag tot het stukje Sint-Niklaas - Dendermonde.
Wat in ieder geval zeker is: op bijna elke trein op de 32xx kun je vrij willekeurig vallen op 4, 6, 8, 10 of 12 M7, waarbij het absoluut geen uitzondering is dat je van de ene dag op de andere van 12 naar 4 stuks gaat. We zitten dus nog ver van de theoretische inzet sinds de nieuwe dienstregeling: 10 stuks op de spitstreinen en een aantal daarbuiten, en 6 op alle andere treinen.
Steve schreef: ↑03 jan 2024, 09:28
(...) al was dat een schrale troost voor de 3229 die zichzelf beperkt zag tot het stukje Sint-Niklaas - Dendermonde.
Als ik mij niet vergis, is deze nummer gisteren ook niet verder dan Dendermonde geraakt, toch?
IC 3206 in Railer mooi aangegeven met 10 bakken M7, kwamen er toch wel 4 af (in mijn ogen ook een spitstrein)
IC 3232 daarentegen reed dan met 12 bakken M7
Laatst gewijzigd door trainfan03 op 04 jan 2024, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.