Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
In bijlage is de juiste samenstelling van de E440 vandaag. Er zit wel degelijk een M7 rijtuig in.
Re: Ongewone samenstelling.
Het blijft toch opvallend: bij opmaak van wat nog altijd de basis is van de huidige dienstregeling werd steeds uitgegaan van "maximaal twee materieeltypes per verbinding" (weliswaar om andere redenen natuurlijk) en nu zitten we met wel vier of vijf types in één en dezelfde trein als je die combinaties van M6, M7, I11, maar vaak ook I6 en I10 ziet.
Hopelijk kan er eindelijk naar wat meer harmonisatie gegaan worden als er voldoende M7 ingestroomd is. Tot nu toe lijkt die instroom echter alleen nog meer van die combinaties te geven.

-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Ik zal nog eens gaan kijken morgen naar de 417 en de 440.
De 440 waarover ik het had was die van 7/08/2023 en niet 8/08/2023
De 440 waarover ik het had was die van 7/08/2023 en niet 8/08/2023




Re: Ongewone samenstelling.
Aaaaah, dat veranderd de zaak! Want die reed inderdaad met 3M6en in de samenstelling.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Veel veranderingen vandaag. Vermoedelijke met de komst van het verlengde weekend
IC13 5114 reed met HLE 1805 + 10 M6, het stuurrijtuig werd enkel als rijtuig gebruikt
IC13 5137 - 5141 reed met HLE 2742 + M4
EXP 2419 met HLE 1852 + 2x I11B + I10B + I11A + 4x I11B + 1x I6A + I11A + HLE 1854 (voorbije dagen met M4 dacht ik)
EXP 18152 met HLE 1850 + 4x I11B + 2x I11A + 3x I11B + HLE 1887
IC13 5114 reed met HLE 1805 + 10 M6, het stuurrijtuig werd enkel als rijtuig gebruikt
IC13 5137 - 5141 reed met HLE 2742 + M4
EXP 2419 met HLE 1852 + 2x I11B + I10B + I11A + 4x I11B + 1x I6A + I11A + HLE 1854 (voorbije dagen met M4 dacht ik)
EXP 18152 met HLE 1850 + 4x I11B + 2x I11A + 3x I11B + HLE 1887




Re: Ongewone samenstelling.
E18152 rijd altijd met deze samenstelling, maar normaliter zit daar 1xI6A in, maar deze is dus vervangen door I11A.BVG1988 schreef: ↑11 aug 2023, 22:39 Veel veranderingen vandaag. Vermoedelijke met de komst van het verlengde weekend
IC13 5114 reed met HLE 1805 + 10 M6, het stuurrijtuig werd enkel als rijtuig gebruikt
IC13 5137 - 5141 reed met HLE 2742 + M4
EXP 2419 met HLE 1852 + 2x I11B + I10B + I11A + 4x I11B + 1x I6A + I11A + HLE 1854 (voorbije dagen met M4 dacht ik)
EXP 18152 met HLE 1850 + 4x I11B + 2x I11A + 3x I11B + HLE 1887
E5114 rijd normaal met I11/I10 rijtuigen, maar denk dat ze de samenstelling van de E2419 met de E5114 hebben gewisseld.
E2419 rijd voorzien van Oostende - Brussel - Namur - Luik met 10xM6.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik las in een (intussen precies verwijderd?) bericht in een FB-groep dat de M6-stammen zouden verdwijnen op de IC 23xx, en ik neem aan dat dat dan ook voor de 28xx zou gelden. Klopt die info of niet, en waar zouden ze dan wel naartoe gaan? Het zou me in ieder geval verbazen, want heel wat M6-treinen op die verbinding(en) zitten aardig vol en zelfs met 3 of 4 MS80 zou je nog niet dezelfde capaciteit kunnen bieden, om over comfort nog te zwijgen.
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn nog wel meer verbindingen waar de M6 al weg zijn of nog gaan verdwijnen. Denk maar aan de 22xx, de 15xx of de 32xx.Steve schreef: ↑13 aug 2023, 21:05 Ik las in een (intussen precies verwijderd?) bericht in een FB-groep dat de M6-stammen zouden verdwijnen op de IC 23xx, en ik neem aan dat dat dan ook voor de 28xx zou gelden. Klopt die info of niet, en waar zouden ze dan wel naartoe gaan? Het zou me in ieder geval verbazen, want heel wat M6-treinen op die verbinding(en) zitten aardig vol en zelfs met 3 of 4 MS80 zou je nog niet dezelfde capaciteit kunnen bieden, om over comfort nog te zwijgen.
Daar worden ze echter systematisch vervangen door M7, dus niemand die daarover loopt te morren.
Misschien is de 23xx de volgende verbinding waar de M7 zijn opwachting maakt?
Re: Ongewone samenstelling.
Om op die vervanging van M6 door M7 door te gaan: zonet de 3206 zien passeren, waar de 18 + 8 M6 plots ook vervangen zijn door (voorlopig?) 6 M7, wat toch opnieuw een flinke reductie van de capaciteit is.
Ik schrijf "voorlopig" omdat de samenstelling wel heel speciaal leek: als ik het goed zag (en zo lijkt het ook in Hyperrail getoond), waren het twee gekoppelde stammen van 4 M7 en 2 M7. In ieder geval zag ik twee stuurposten met de neus aan elkaar gekoppeld. Geen idee wat daar gebeurd is? De chatbot voorspelt 8 rijtuigen M7 voor de terugrit 3233, dus ik vermoed dat de theoretische samenstelling nu 2x 4 M7 is (wat nog altijd minder is dan de oorspronkelijke 8 M6 door de twee BDX en vooral BMX in de samenstelling).
Ik schrijf "voorlopig" omdat de samenstelling wel heel speciaal leek: als ik het goed zag (en zo lijkt het ook in Hyperrail getoond), waren het twee gekoppelde stammen van 4 M7 en 2 M7. In ieder geval zag ik twee stuurposten met de neus aan elkaar gekoppeld. Geen idee wat daar gebeurd is? De chatbot voorspelt 8 rijtuigen M7 voor de terugrit 3233, dus ik vermoed dat de theoretische samenstelling nu 2x 4 M7 is (wat nog altijd minder is dan de oorspronkelijke 8 M6 door de twee BDX en vooral BMX in de samenstelling).
Re: Ongewone samenstelling.
Intussen zowel de 3233 als de 3235 gezien met 2x 4 M7, allebei treinen die met 18 en 8 M6 gedaan werden voorheen. Vermoedelijk is die laatstgenoemde combinatie dus geen lang leven meer beschoren op de 32xx.
Hopelijk komen er alsnog minstens 1 à 2 rijtuigen bij, want ondanks de vergelijkbare lengte telt zo'n stam ruim 200 zitplaatsen minder.
Hopelijk komen er alsnog minstens 1 à 2 rijtuigen bij, want ondanks de vergelijkbare lengte telt zo'n stam ruim 200 zitplaatsen minder.
Re: Ongewone samenstelling.
E414 7I11+1M7+2M6. Geen rijtuigen afgesloten, maar de 2blaatqte rijtuigen kwamen niet aan het perron. Werd afgeroepen door de trein dat die niet aan het perron komen. Maar een doorwinterde reiziger weet dat die daar moeten plaats nemen.
- trainfan03
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
E3228 - 3212 - 3235 - 3215 reden vandaag met een dubbele MUX M7-rijtuigen (4 + 4) in plaats van de gebruikelijke T18 + 8 M6
Samenstelling:
M7 B(V)xH 75066
M7 ABUH 73094
M7 BUH 72094
M7 Bmx 76078
M7 Bmx 76023
M7 BUH 72056
M7 ABUH 73056
M7 BDxH 75017
Samenstelling:
M7 B(V)xH 75066
M7 ABUH 73094
M7 BUH 72094
M7 Bmx 76078
M7 Bmx 76023
M7 BUH 72056
M7 ABUH 73056
M7 BDxH 75017
Re: Ongewone samenstelling.
De 417 wordt, als ik het goed gezien heb, afwisselend door 2 stammen gereden, beide met 3 dubbeldeksrijtuigen (M6/M7) en de rest enkeldeks. Bij een van deze 2 stammen zijn de 2 rijtuigen kant Kortrijk (zo lijkt het) permanent afgesloten. Deze stam trof ik vandaag; gisteren de andere, met alle rijtuigen open.rvdborgt schreef: ↑28 jul 2023, 19:51Het aantal beschikbare zitplaatsen is niet het enige wat relevant is. Het was de derde keer binnen enkele weken dat ik dat meemaakte.ovspotter_be schreef: ↑28 jul 2023, 18:39 Waarom zijn afgesloten rijtuig zo'n erg probleem om dit te gaan melden bij de klantendienst, als er nog voldoende zitplaatsen waren is dit toch geen enkel probleem buiten als je aan het perron toevallig bij zo'n afgesloten rijtuig staat.
De rijtuigen waren telkens zonder enige aankondiging afgesloten en komen op een aantal stations precies daar waar een hoop mensen staan (zoals ik al eerder schreef), dus dat is niet "toevallig", zeker niet voor de pendelaars die met opzet daar staan omdat daar altijd plaats is. Die combinatie maakt dat het hinderlijk is.
Ik vroeg vandaag aan een van de conducteurs wanneer de achterste rijtuigen weer open gingen en de reactie was dat het in hun systeem staat dat die rijtuigen moeten worden afgesloten.
Dat verklaart natuurlijk niet waarom in de andere stam alle rijtuigen open zijn en waarom er geen enkele aankondiging over is. De omroep meldt daarentegen dat alleen je voor de bestemming Ans (en nog een station) niet in de laatste 2 of 3 rijtuigen mag instappen, wat impliciet zegt dat ze open zijn. De klantendienst beraadt zich nog.
Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 17 aug 2023, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34