TBbart schreef:inderdaad, nu sterft het daar min of meer uit ... enkele vastgeroeste rangeerders zitten er nog, de rest zit in Brussel Zuid.
tjah de hervormingen hé
het lokaal aan uw rechter kant betreft depot schaarbeek bestuurders en die zitten er nog steeds tot op heden hoor
TBbart schreef:inderdaad, nu sterft het daar min of meer uit ... enkele vastgeroeste rangeerders zitten er nog, de rest zit in Brussel Zuid.
tjah de hervormingen hé
het lokaal aan uw rechter kant betreft depot schaarbeek bestuurders en die zitten er nog steeds tot op heden hoor
Ja dat weet ik wel hoor, maar ik bedoelde dat bij wijze van spreken omdat er minder en minder tb's overblijven in dat depot
atelier activiteit daalt ook hé daar...
bwa in schaarbeek worden volgende types onderhouden
op de wdt komen reeks 11 en rangeerlocs binnen, soms ook nog is een 21/27 of klassieke loc die er verdwaald, achteraan heeft men nog een werkplaats (nieuwe trouwens) voor rijtuigen en nog net iets verder staat de otwe (onderhouds tractiewerkplaats elekrische tractie) die voor motorstellen gebruikt word, alwaar ook wieldraaibank is. hier komen vooral klassiekjes, sprinters, 800-en en een beetjee breaks met uitzondering zie je er een ms96 staan.
ja, maar de activiteit is wel zeer sterk gedaald tegenover vroeger...
en ik geloof zelfs dat die reizigerswerkplaats automatische rangeerlokjes heeft, (je weet wel van die railtraktoren).
TBbart schreef:ja, maar de activiteit is wel zeer sterk gedaald tegenover vroeger...
en ik geloof zelfs dat die reizigerswerkplaats automatische rangeerlokjes heeft, (je weet wel van die railtraktoren).
yep ja da klopt omdat die voorzien is van een speciale koppeling waar zowel gf als henricot mee kan gekoppeld worden, de bestuurder in kwestie staat op het vooertuig met een afstandsbediening of loopt er net naast bij bepaalde bewerkingen/bewegingen.
Ongelooflijk ja mss, maar wel weer nen TB vervangen die vroeger al die maneuvers moest uitvoeren Nu worden die gedaan door ik weet niet wie allemaal...