sfeerolaat; Schaarbeek

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
TBbart

sfeerolaat; Schaarbeek

Bericht door TBbart »

Een sfeerplaatje uit Schaarbeek :wink:
wat vinden jullie ervan?
tis een beedje groot, maar anders kan je die plaatjes niet lezen :wink:
Bijlagen
DSC05203.JPG
DSC05203.JPG (170.32 KiB) 5261 keer bekeken
e49memling

Bericht door e49memling »

Snik snik, nostalgie...

Hier heb ik bijna 30 jaar geleden mijn eerste stapjes gezet als leerling-bestuurder, zoals dat toen heette.

Het zag er toen nog net iets beter uit

Prachtige sfeerfoto
TBbart

Bericht door TBbart »

inderdaad, nu sterft het daar min of meer uit ... enkele vastgeroeste rangeerders zitten er nog, de rest zit in Brussel Zuid.
tjah de hervormingen hé :roll:
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:inderdaad, nu sterft het daar min of meer uit ... enkele vastgeroeste rangeerders zitten er nog, de rest zit in Brussel Zuid.
het lokaal aan uw rechter kant betreft depot schaarbeek bestuurders en die zitten er nog steeds tot op heden hoor
paljas

Bericht door paljas »

is dat aan de draissines?
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Wel echt een leuke foto... dikke pluim ervoor :wink: :)
Steven

Bericht door Steven »

paljas schreef:is dat aan de draissines?
achter de rug van de fotograaf bevind zich normaal de werkplaats dieseltractie
TBbart

Bericht door TBbart »

Steven schreef:
TBbart schreef:inderdaad, nu sterft het daar min of meer uit ... enkele vastgeroeste rangeerders zitten er nog, de rest zit in Brussel Zuid.
het lokaal aan uw rechter kant betreft depot schaarbeek bestuurders en die zitten er nog steeds tot op heden hoor
Ja dat weet ik wel hoor, maar ik bedoelde dat bij wijze van spreken omdat er minder en minder tb's overblijven in dat depot :wink:
atelier activiteit daalt ook hé daar...
Steven

Bericht door Steven »

bwa in schaarbeek worden volgende types onderhouden
op de wdt komen reeks 11 en rangeerlocs binnen, soms ook nog is een 21/27 of klassieke loc die er verdwaald, achteraan heeft men nog een werkplaats (nieuwe trouwens) voor rijtuigen en nog net iets verder staat de otwe (onderhouds tractiewerkplaats elekrische tractie) die voor motorstellen gebruikt word, alwaar ook wieldraaibank is. hier komen vooral klassiekjes, sprinters, 800-en en een beetjee breaks met uitzondering zie je er een ms96 staan.
Tommy

Bericht door Tommy »

In de WDT worden ook nog altijd de 55TVM en een aantal 62'ers onderhouden. Enkele motorwagens van de dienst ES vinden er ook nog hun onderhoud.
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, maar de activiteit is wel zeer sterk gedaald tegenover vroeger...
en ik geloof zelfs dat die reizigerswerkplaats automatische rangeerlokjes heeft, (je weet wel van die railtraktoren).
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:ja, maar de activiteit is wel zeer sterk gedaald tegenover vroeger...
en ik geloof zelfs dat die reizigerswerkplaats automatische rangeerlokjes heeft, (je weet wel van die railtraktoren).
yep ja da klopt omdat die voorzien is van een speciale koppeling waar zowel gf als henricot mee kan gekoppeld worden, de bestuurder in kwestie staat op het vooertuig met een afstandsbediening of loopt er net naast bij bepaalde bewerkingen/bewegingen.
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, want heb al gezien dat de bestuurder naar vanachter den trein loopt en dan vanaf daar de lok laat bijvullen bij de remproef :wink:
ongelooflijk eigenlijk
snubber

Bericht door snubber »

Ongelooflijk ja mss, maar wel weer nen TB vervangen die vroeger al die maneuvers moest uitvoeren :cry: Nu worden die gedaan door ik weet niet wie allemaal...
TBbart

Bericht door TBbart »

k'weet, ik vind het ook minder plezant... zeker omdat zo dingen soms zelfs in onderaneming gedaan worden
Plaats reactie