Ik heb een klein vraagje voor jullie. Ik heb zojuist gezien bij de rubriek 'jobevents' op http://www.despoorwegenwervenaan.be dat er op 16 augustus in Antwerpen-Centraal een jobstand wordt georganiseerd tussen 8h-18h. Wat is de specifieke bedoeling achter dit evenement? Enkel en alleen informatie verstrekken? of? Misschien dat één van jullie hier meer over weten!
een website met de welluidende naam despoorwegenwervenaan geeft aan een jobstand te organiseren, dus draait het volledig rond nieuwe aanwervingen en hoe meer hoe liever. Van verschillende functies komen er te weinig geschikte mensen langs.
Steven schreef:een website met de welluidende naam despoorwegenwervenaan geeft aan een jobstand te organiseren, dus draait het volledig rond nieuwe aanwervingen en hoe meer hoe liever. Van verschillende functies komen er te weinig geschikte mensen langs.
Bedankt en bedoelde of het misschien alleen maar informatie geven was over de verschillende beroepen bij de spoorwegen of er ook testen werden afgenomen zoals op de eerdere jobtreinen?
de site vermeld => kom alles te weten over werken bij de spoorwegen, dus dat gaat duidelijk om informeren.
Zover ik weet dus HR-rail nog alle aanwervingen.
Zouden ze er ook bij zeggen dat treinbestuurders 10 jaar vastzitten en een jaar opzegtermijn hebben?
Niet moeilijk dat ze niet veel volk meer vinden...
Heeft men dat zomaar laten ingaan van de ene dag op de andere ?
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
dentheo schreef:Heeft men dat zomaar laten ingaan van de ene dag op de andere ?
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
men heeft dat zomaar ingevoerd voor iedere treinbestuurder, ACOD was de vakbond die dit mee heeft goedgekeurd, ACV stemde tegen. De basisreden is vrij eenvoudig, op korte tijd zijn heel wat treinbestuurders naar de Privé overgelopen. Zeker in de Antwerpse regio is dit effect goed te merken. Daar zijn bedrijven zoals Crossrail, Captrain hard aan het zoeken naar nieuwe mensen. Men vist in de zelfde vijver. Zeker mensen die al een brevet hebben zijn voordelig voor deze bedrijven.
dentheo schreef:
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
men heeft dat zomaar ingevoerd voor iedere treinbestuurder, ACOD was de vakbond die dit mee heeft goedgekeurd, ACV stemde tegen.
Dat vind ik dan best "slap" gedrag van de rode vakbond, anders staan ze direct met een vlag in de ballast..
Arbeidsvoorwaarden met terugwerkende kracht veranderen....
Ik begin het verhaal van het door rood rijden te "begrijpen".
Wanneer je een half jaar vroeger weg mag door je trein één meter voorbij het sein neer te zetten....
Iemand al bij stilgestaan dat het vooral de meest essentiële beroepen zijn waar men naar op zoek is?
Zoek maar eens iemand die in ploegen wil werken, weekends, onregelmatige uren...
tja de meeste stellen de zaken ook soms te simpel voor treinbestuurder of onderstationschef is geen job met een 9-5 mentaliteit. Vele willen echter een job met 9-5 en een dik loon, een GSM en auto van de werkgever.