Jobstand 2016
Jobstand 2016
Hallo iedereen,
Ik heb een klein vraagje voor jullie. Ik heb zojuist gezien bij de rubriek 'jobevents' op http://www.despoorwegenwervenaan.be dat er op 16 augustus in Antwerpen-Centraal een jobstand wordt georganiseerd tussen 8h-18h. Wat is de specifieke bedoeling achter dit evenement? Enkel en alleen informatie verstrekken? of? Misschien dat één van jullie hier meer over weten!
Alvast bedankt,
Groeten,
Woollenhippo
Ik heb een klein vraagje voor jullie. Ik heb zojuist gezien bij de rubriek 'jobevents' op http://www.despoorwegenwervenaan.be dat er op 16 augustus in Antwerpen-Centraal een jobstand wordt georganiseerd tussen 8h-18h. Wat is de specifieke bedoeling achter dit evenement? Enkel en alleen informatie verstrekken? of? Misschien dat één van jullie hier meer over weten!
Alvast bedankt,
Groeten,
Woollenhippo
Re: Jobstand 2016
Wat dacht u van volk aanwerven of op z'n minst warm te maken voor een spoorberoep?
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Jobstand 2016
een website met de welluidende naam despoorwegenwervenaan geeft aan een jobstand te organiseren, dus draait het volledig rond nieuwe aanwervingen en hoe meer hoe liever. Van verschillende functies komen er te weinig geschikte mensen langs.
Re: RE: Re: Jobstand 2016
Bedankt en bedoelde of het misschien alleen maar informatie geven was over de verschillende beroepen bij de spoorwegen of er ook testen werden afgenomen zoals op de eerdere jobtreinen?Steven schreef:een website met de welluidende naam despoorwegenwervenaan geeft aan een jobstand te organiseren, dus draait het volledig rond nieuwe aanwervingen en hoe meer hoe liever. Van verschillende functies komen er te weinig geschikte mensen langs.
Re: Jobstand 2016
Gebeuren alle aanwervingen nog door HR-Rail, of wordt dat stap voor stap overgenomen door NMBS en Infrabel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Jobstand 2016
de site vermeld => kom alles te weten over werken bij de spoorwegen, dus dat gaat duidelijk om informeren.
Zover ik weet dus HR-rail nog alle aanwervingen.
Zover ik weet dus HR-rail nog alle aanwervingen.
Re: Jobstand 2016
Alles is HR-rail, zo staat het immers in de KB's die de hervorming van 2014 regelden. Zolang de politiek niet anders beslist blijft HR-rail dat doen.dentheo schreef:Gebeuren alle aanwervingen nog door HR-Rail, of wordt dat stap voor stap overgenomen door NMBS en Infrabel ?
Re: Jobstand 2016
Een KB mag ook vooruitziend zijn, maar hier dus niet...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Jobstand 2016
Zouden ze er ook bij zeggen dat treinbestuurders 10 jaar vastzitten en een jaar opzegtermijn hebben?
Niet moeilijk dat ze niet veel volk meer vinden...
Niet moeilijk dat ze niet veel volk meer vinden...
Re: Jobstand 2016
Heeft men dat zomaar laten ingaan van de ene dag op de andere ?
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Jobstand 2016
HR Rail werft aan maar krijgt daarbij wel input van Infrabel en NMBS over het aantal aan te werven kandidaten en de voorwaarden.dentheo schreef:Gebeuren alle aanwervingen nog door HR-Rail, of wordt dat stap voor stap overgenomen door NMBS en Infrabel ?
Re: Jobstand 2016
men heeft dat zomaar ingevoerd voor iedere treinbestuurder, ACOD was de vakbond die dit mee heeft goedgekeurd, ACV stemde tegen. De basisreden is vrij eenvoudig, op korte tijd zijn heel wat treinbestuurders naar de Privé overgelopen. Zeker in de Antwerpse regio is dit effect goed te merken. Daar zijn bedrijven zoals Crossrail, Captrain hard aan het zoeken naar nieuwe mensen. Men vist in de zelfde vijver. Zeker mensen die al een brevet hebben zijn voordelig voor deze bedrijven.dentheo schreef:Heeft men dat zomaar laten ingaan van de ene dag op de andere ?
Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
Re: Jobstand 2016
Dat vind ik dan best "slap" gedrag van de rode vakbond, anders staan ze direct met een vlag in de ballast..Steven schreef:men heeft dat zomaar ingevoerd voor iedere treinbestuurder, ACOD was de vakbond die dit mee heeft goedgekeurd, ACV stemde tegen.dentheo schreef: Of heeft men het duidelijk gemaakt aan mensen toen ze solliciteerden na een bepaalde datum ?
En geldt het dan alleen voor mensen die na die datum zijn aangeworven ?
Men kan zoiets toch niet opleggen aan iemand die al werkt ?
Arbeidsvoorwaarden met terugwerkende kracht veranderen....
Ik begin het verhaal van het door rood rijden te "begrijpen".
Wanneer je een half jaar vroeger weg mag door je trein één meter voorbij het sein neer te zetten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Jobstand 2016
Iemand al bij stilgestaan dat het vooral de meest essentiële beroepen zijn waar men naar op zoek is?
Zoek maar eens iemand die in ploegen wil werken, weekends, onregelmatige uren...
Zoek maar eens iemand die in ploegen wil werken, weekends, onregelmatige uren...
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Jobstand 2016
tja de meeste stellen de zaken ook soms te simpel voor treinbestuurder of onderstationschef is geen job met een 9-5 mentaliteit. Vele willen echter een job met 9-5 en een dik loon, een GSM en auto van de werkgever.