M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denk dat er geen enkele afgewerkte stuurstand stond :roll: van 1 was alleen het chassis klaar en die afgedekte had nog geen neus :wink:
Slos

Bericht door Slos »

Er moeten er nochtans al afgewerkt zijn, want op 1 van hun aanwervingsaffiches stond een foto van een neus die op de 13 lijkt (weliswaar enkel de onderkant). Je kon zien dat het een M6 moest zijn door de koppeling en de rode lichten die LED's zijn en geen lampen zoals de 13.
260689

Bericht door 260689 »

nog een 4 A 6 maand wachten en dan gaan de eerst M6 stuurrijtuigen op de nmbs sporen
nicken

Bericht door nicken »

260689 schreef:nog een 4 A 6 maand wachten en dan gaan de eerst M6 stuurrijtuigen op de nmbs sporen
gaan met die banaan

we need more EMOTICONS zè :D
5307

Bericht door 5307 »

ik hoop dat ze testritten zullen maken tssn brugge en kortrijk :lol:
Steven

Bericht door Steven »

volgens iemand ter plaatse zouden er 2 afgewerkt zijn, maar waren deze verstopt voor het publiek, de nmbs zal ze zelf officieel als eerste willen voorstellen he :-)
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:volgens iemand ter plaatse zouden er 2 afgewerkt zijn, maar waren deze verstopt voor het publiek, de nmbs zal ze zelf officieel als eerste willen voorstellen he :-)
kzal eens wa inlichten inwinnen bij kennissen die er werken,ma ik vermoed inderdaad dat ze ergens weggestopt zaten,maja das begrijpelijk aan de ene kant hè,we zullen er nog genog foto's kunnen van nemen,u geduld zal beloond worden!!!!!
Steven

Bericht door Steven »

nicken schreef:
Steven schreef:volgens iemand ter plaatse zouden er 2 afgewerkt zijn, maar waren deze verstopt voor het publiek, de nmbs zal ze zelf officieel als eerste willen voorstellen he :-)
kzal eens wa inlichten inwinnen bij kennissen die er werken,ma ik vermoed inderdaad dat ze ergens weggestopt zaten,maja das begrijpelijk aan de ene kant hè,we zullen er nog genog foto's kunnen van nemen,u geduld zal beloond worden!!!!!
voila met dit laatste ben ik het eens, nog even geduld :-) ook al zit je op uw tandvlees te bijten van ongeduld :-)
13'erke

Bericht door 13'erke »

Die m6 die afgedekt was was een stuurrijtuig. Je kon door de binnenkant echter de opening voor de ramen zien , en die leek verdacht veel op de kop van een 13 ( een beetje sybic-achtig). Als ik mij niet vergis gebeurt de eindafwerking van de stuurrijtuigen in Valenciennes, dus ook de montage van de 13 kop.
TBbart

Bericht door TBbart »

die zaten ook niet helemaal onder het plastiek toch? bij die eerste binnen kon je toch de vorm zien ? en in die power point voorstelling zag je dat het duidelijk just hetzelfde als een 13 kop ging zijn? dusja, maar ik vind het ontwerp toch mooi hoor, alleen spijtig dat dan waarschijnlijk toch wel 13's met de M6 gaan rijden en geen mux 27 (volgens mij gaan ze da nu wel aan de kant zetten dat plan) hopelijk mag men pa weer testritten doen met die toestanden :D eerlijk gezegt vind ik die M6 en M6 stuurstand een goede zaak voor de NMBS en vind het maar normaal dat het dezelfde stuurpost van 13 is? Wat ging je er anders van maken? Die van de 27's zijn verouderd en een nieuw ontwerp zou wel eens goed op die van de franse of deutse motorstellen kunnen lijken of een of andere trein uit ander land. :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

alleen jammer dat de nmbs geen enkele 13 kan missen :roll:
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:die zaten ook niet helemaal onder het plastiek toch? bij die eerste binnen kon je toch de vorm zien ? en in die power point voorstelling zag je dat het duidelijk just hetzelfde als een 13 kop ging zijn? dusja, maar ik vind het ontwerp toch mooi hoor, alleen spijtig dat dan waarschijnlijk toch wel 13's met de M6 gaan rijden en geen mux 27 (volgens mij gaan ze da nu wel aan de kant zetten dat plan) hopelijk mag men pa weer testritten doen met die toestanden :D eerlijk gezegt vind ik die M6 en M6 stuurstand een goede zaak voor de NMBS en vind het maar normaal dat het dezelfde stuurpost van 13 is? Wat ging je er anders van maken? Die van de 27's zijn verouderd en een nieuw ontwerp zou wel eens goed op die van de franse of deutse motorstellen kunnen lijken of een of andere trein uit ander land. :wink:
in princiepe zou je door de mux technologie een loc 27 mux moeten kunnen besturen ook al is het een stuurpost van een 13, het is de elektronica op de hle 27 die de digitale signalen omzet in de juiste tractiebevelen voor de loc
Shrek

Bericht door Shrek »

een 27mux en een 13 kunnen dus in treinschakeling rijden? :shock:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:een 27mux en een 13 kunnen dus in treinschakeling rijden? :shock:
het gaat over dezelfde kabel, het gaat over de zelfde taal (ze gebruiken digitale signalen) dus ik vermoed da het voor de rest van de loc zelf zal afhangen of die het aankan of niet. normaal kunnen 2 mensen met elkaar spreken als ze dezelfde taal gebruiken, aangezien beide locs dan zelfde communicatie gebruiken moet het te doen zijn he
Bert

Bericht door Bert »

TBbart schreef:(volgens mij gaan ze da nu wel aan de kant zetten dat plan)
Toch niet, in odb stonden er al foto's vanuit de CW in Salzinnes waar een 27 uitgerust werd met een automatische koppeling. Dit gebeurt aan één kant van de loc, omdat de M6 rijtuigen nog een koppeling met trekhaak hebben. De M6-stuurstanden zullen ook met een automatische GF-koppeling worden uitgerust. :wink:
Plaats reactie