Die duikbrillen zijn inderdaad echt vreselijk lelijk.NSNMBS schreef:Voor een trein met een doorloopkop vind ik de ICM/Koploper toch de mooiste trein van alle doorloopkopstellen.![]()
Zoals die 1e foto van Bastiaan dat ie de bocht bij Zwolle neemt. Geeft toch een machtig gevoel!
AM96 is moderner. Maar die kop. Zijn serieuze WC-brillen. Duikbrillen zijn ook lelijk. Bouwjaar 1991*? Moet dat niet 1919 zijn?![]()
De klassiekjes/varkensneuzen/Breaks vind ik dan wel weer mooi. Maar ik heb wel liever Plan V/T dan een AM Klassiek. Verder is I11 heel knap. Ik vind ICRm en I11 toch allebei even mooi. Alleen bij I11 verziekt het stuurstand het mooie beeld van dat rijtuig. Dan vind ik de ICRm stuurstand 100 keer mooier. Kwa locs moeten wij niet beginnen. Want NMBS overtreft ons dan zeker! Prachtige machines!
* = Het spijt me als ik er misschien een jaartal of 2 naast zit.
Van de klassieke stelletjes snap ik niet dat de Belgische Treinbestuurders daar niet over gekaagt hebben, met zo'n kleine cabine, vraag ik me af, of ze wel kunnen vluchten bij een aanrijding.
Had dus minstens daar wel een staking van verwacht door het treinpersoneel
Verder vind ik de NMBS reeks13 / CFL reeks 30 een prachtige lok om te zien. Het is namelijk een moderne lok, wat een bedrijf ook een moderne uitstraling geeft.
Op sommige gebieden is Nederland veel beter
Dieselgebied bijvoorbeeld, Onze DM'90 is vele malen mooier om te zien, dan dat ding van de reeks 41 van de NMBS.
en eent trein als de V-IRM kunnen de belgen alleen maar van dromen.
Overigens snap ik niet, dat de Belgen zoveel met een combinatie Lok + rijtuigen rijden.
Is voor zo'n klein land een treinstel niet veel makkelijker???
Ook kwa maatschappijen is Nederland veel aantrekkelijker dan Belgie.
( nog wel terminste )
Met al die verschillende maatschappijen hier, heb je terminste nog een beetje afwisselendheid op het spoor.
Zelfs de NMBS hier in het oosten van Nederland, want wie had nu 10 jaar geleden kunnen bedenken dat in Bad Bentheim, een trein uit Duitsland wordt overgenomen door een Belgische lok.
Mijn mening is dus ook , dat zowel Belgie als Nederland twee totaal verschillende spoorlanden zijn, en dat ze allebei, zowel mooie als slechte eigenschappen hebben.