dentheo schreef:stefanic schreef:
En inderdaad NMBS leest (en schrijft

) hier mee! Kom maar op met de oplossingen! Denk eraan: KORTE termijnoplossingen. Flyovers etc. zijn dus geen oplossing in die context...
In het ontwerp van de wisselstraten is gekozen voor een "lijn" benadering.... pers daar dan ook alles uit . Lijn benadering lijkt mij de enige manier om kruisingen te vermijden , zal nooit lukken met soortgelijke types bij elkaar te sorteren.
Mijn idee laat een dienstregeling uitknobbelen ZONDER het gebruik van de kruisingen tussen Noord en Zuid , beide zijden tunnel.
Als korte termijnoplossing is dat volgens mij zeker verdedigbaar, en als lange termijn oplossing zal men niet anders kunnen dan alle vroegere kruisingen opvangen ongelijkgrondse kruisingen (fly-overs)
Dat je daar spreekt over de "lijn" benadering klopt, het verschil met vroeger is wel dat er meer en meer lijnen zijn die met 4 sporen toekomen ipv vroeger 2, dat maakt het natuurlijk niet eenvoudiger.
De NZV uitbreiden naar bv. 8 of 10 sporen kan toch echt de bedoeling niet zijn, met de huidige 6 sporen is er voldoende capaciteit, het probleem ligt hem enkel in de aansluiting van de vele sporen
bw494674 schreef:
* P-treinen vanaf lijn 161 vanaf Schuman naar Schaarbeek sturen en hen daar laten eindigen
Misschien toch maar laten verderrijden naar de luchthaven, kwestie van te compenseren
* Eén van de twee CR-verbindingen Braine le Comte - Leuven via lijn 28 laten rijden (...-Vorst Zuid-Brussel West-Simonis-Schaarbeek-...)
ik vind het geen goed idee om als er meerdere CR treinen per uur zijn, om die een verschillend pad te laten volgen
* Thalys vanaf Brussel-Zuid via lijn 28 naar Amsterdam en Köln sturen
ik ben eerder voorstander van een kortere stop in Zuid en een extra stop in Noord, zoals er nu op Zuid gefocust wordt, gaat men binnen enkele jaren daar ook in de knoei geraken
* Afschaffen halte Brussel-Kapellekerk
Liever dat station eens beter bedienen, met elk kwartier een GEN trein.
1 van de tunnels van de NZV zou toch elk kwartier een GEN trein moeten krijgen die voor een ontlasting van de N-Z (pré-)metro kan zorgen.