Botsing in Aarlen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302

Re: Botsing in Aarlen?

Bericht door HLE 2302 »

Lijkt me om een zijdelingse aanrijding te gaan precies.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Steve

Bericht door Steve »

Op deredactie.be staat een foto vanuit een ander perspectief, waarbij een grondsein zichtbaar is op de plaats van de aanrijding:
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Dat sein staat rechts van de trein en niet links van de trein waardoor dat sein nooit het sein kan zijn waar is doorgereden. Het woord negeren wil ik niet gebruiken want dan beschuldig je die TB van kwaad opzet. Enige verstrooidheid door vermoeidheid kan aan de basis liggen.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef:Dat sein staat rechts van de trein en niet links van de trein waardoor dat sein nooit het sein kan zijn waar is doorgereden. Het woord negeren wil ik niet gebruiken want dan beschuldig je die TB van kwaad opzet. Enige verstrooidheid door vermoeidheid kan aan de basis liggen.
Dat weet ik, maar wat met de rechtse trein op de foto? Ik ben al een hele poos niet meer in Aarlen geweest en kan me niet helemaal voor de geest halen waar dit precies is.
sislowie

Bericht door sislowie »

Een sein dat overschreden wordt springt automatisch op rood, dus op deze foto's kan je absoluut géén conclusies trekken!

Het is weer zoals steeds: de TB de schuld geven en nadien eens kijken of dit wel correct was :roll:
Wacht het onderzoek maar af. (Op dat van Buizingen zijn we ook nog steeds aan het wachten. Daar al iemand officieel horen verklaren dat het een TB was die het sein 'negeerde' (sic)????)
Jani

Bericht door Jani »

Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

weet er iemand hoe de ic BRU-ZRH gereden is vanmorgen?
via Luik en Gouvy, via Namen en Dinant? of gewone weg?

grts,
o
dcr

Bericht door dcr »

Volgens Railtime tot Aarlen beperkt
sybic

Bericht door sybic »

De Jean-Monnet 296 heeft vanmorgen blijkbaar enkel gereden tussen Arlon en Namur.
Ik wist overigens niet dat ze die net als de vauban ook al gedegradeerd hadden tot internationale stoptrein, sterk bezig NMPS.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

De 295 heeft gisteren dan ook niet verder kunnen rijden dan Namen, en dus was er vandaag ook geen materieel om terug te komen vanuit Basel...

Sinds wanneer is dat de enige verantwoordelijkheid van de NMBS?
Jani

Bericht door Jani »

Kristofke schreef:De 295 heeft gisteren dan ook niet verder kunnen rijden dan Namen, en dus was er vandaag ook geen materieel om terug te komen vanuit Basel...

Sinds wanneer is dat de enige verantwoordelijkheid van de NMBS?

nee, maar RDV kennende hebben ze deze nacht weer op hun 2 oren liggen slapen, terwijl de rest de kastanjes uit het vuur haalde.
Steven

Bericht door Steven »

sybic schreef:De Jean-Monnet 296 heeft vanmorgen blijkbaar enkel gereden tussen Arlon en Namur.
Ik wist overigens niet dat ze die net als de vauban ook al gedegradeerd hadden tot internationale stoptrein, sterk bezig NMPS.
Sterk bezig SNCF, het zijn zij die eiste voor de stops als de NMBS de trein van Straatsburg wilde doortrekken naar Basel, bijgevolg kon de SNCF een van haar TER treinen afschaffen.
stefanic

Bericht door stefanic »

Darko schreef:het zijn idd stel 502 en 506 die betrokken zijn :)
Het betreft:
506 (L-trein 5919 Arlon->Luxembourg), vertrekt uit Arlon (herbenutiging 5937 die om 17u53 toekomt in Arlon uit Luxembourg)
502+522 (L-trein 5888 Luxembourg->Libramont), komt net toe in Arlon
spoorwegrealist
Dren

Bericht door Dren »

Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Wil je daarmee nu zeggen dat treinbestuurders leugenaars zijn ?
melle

Bericht door melle »

Wat maakt het uit? Wees blij dat er dit keer géén doden zijn moeten vallen..
Plaats reactie