Daar geef ik u gelijk in, maar het comfort in die rijtuigen is niet meer van deze tijd...Shrek schreef:Ik vind de M4 net goed: Als het rustig is zit je met 2 naast elkaar en heb je plek genoeg, bij grote drukte zit je met 3 en ben je blij dat je niet moet rechtstaan (wat bij een I11 met vergelijkbare drukte wel zo zou zijn)
minst geliefde rijtuig dat actief is.
Re: minst geliefde rijtuig dat actief is.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Het zou uiteraard beter zijn alle M4 door nieuwe M6 te vervangen, maar er zijn in mijn ogen zeker rijtuigen en stellen die nog veel minder comfortabel zijn dan de M4LML schreef:Daar geef ik u gelijk in, maar het comfort in die rijtuigen is niet meer van deze tijd...

Dat zeg ik ook niet om alle M4'en te vervangen door M6'en. M6'en hebben ook nadelen. Maar in de M4'en kon men gerust tijdens de modernizering enkele jaren geleden een 1+2 in 1ste en een 2+2 in 2de klasse voorzien. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10'en. Er zijn dan wel minder zitplaatsen in een rijtuig dan nu het geval is, maar het comfort was dan veel hedendaagser...Shrek schreef:Het zou uiteraard beter zijn alle M4 door nieuwe M6 te vervangen, maar er zijn in mijn ogen zeker rijtuigen en stellen die nog veel minder comfortabel zijn dan de M4
Banken in een treinstel/rijtuig is nostalgisch, maar helemaal niet comfortabel...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
idd, eerder iets voor achter een stoomloc dan in een modern OV.LML schreef: Dat zeg ik ook niet om alle M4'en te vervangen door M6'en. M6'en hebben ook nadelen. Maar in de M4'en kon men gerust tijdens de modernizering enkele jaren geleden een 1+2 in 1ste en een 2+2 in 2de klasse voorzien. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10'en. Er zijn dan wel minder zitplaatsen in een rijtuig dan nu het geval is, maar het comfort was dan veel hedendaagser...
Banken in een treinstel/rijtuig is nostalgisch, maar helemaal niet comfortabel...
?pietje schreef:idd, eerder iets voor achter een stoomloc dan in een modern OV.LML schreef: Dat zeg ik ook niet om alle M4'en te vervangen door M6'en. M6'en hebben ook nadelen. Maar in de M4'en kon men gerust tijdens de modernizering enkele jaren geleden een 1+2 in 1ste en een 2+2 in 2de klasse voorzien. Ik denk o.a. aan het type zetels in de I10'en. Er zijn dan wel minder zitplaatsen in een rijtuig dan nu het geval is, maar het comfort was dan veel hedendaagser...
Ik vind het M4 rijtuig eigenlijk prima zoals het is.
Zolang zijn de ritten hier toch niet in vergelijking met het buitenland?
Groetjes,
S.