Greetz 2302.
Speno werktrein op L75
Speno werktrein op L75
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Speno werktrein op L75
De Speno is een Ultrasoonmeettrein. Voor de technische details moet ik je verwijzen naar iemand die er meer vanaf weet, maar ik ga ervan uit dat het de staat van de sporen nakijkt, en kijkt waar er eventuele zwakke plekken zijn, waar er eventueel (kleine) verzakkingen zijn, etc.
Re: Speno werktrein op L75
Aah, dankjewel ... dit is een werkvoertuig die ik nog nooit eerder had gezien ... kwam net aan op deze plaats en 5 minute later was die daar.groentje schreef:De Speno is een Ultrasoonmeettrein. Voor de technische details moet ik je verwijzen naar iemand die er meer vanaf weet, maar ik ga ervan uit dat het de staat van de sporen nakijkt, en kijkt waar er eventuele zwakke plekken zijn, waar er eventueel (kleine) verzakkingen zijn, etc.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Speno werktrein op L75
De Speno is een slijptrein, dit is waarschijnlijk de motorunit, de eigenlijke slijpwagons worden misschien later nog overgebracht, of die zijn al ter plaatse.groentje schreef:De Speno is een Ultrasoonmeettrein. Voor de technische details moet ik je verwijzen naar iemand die er meer vanaf weet, maar ik ga ervan uit dat het de staat van de sporen nakijkt, en kijkt waar er eventuele zwakke plekken zijn, waar er eventueel (kleine) verzakkingen zijn, etc.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het inderdaad maar om een controle gaat.
Re: Speno werktrein op L75
Bedankt voor de verduidelijking/verbetering. Omdat ik laatst een Spenorit had (de US 6.1, geloof ik), en daar de uitleg had gelezen, dacht ik wellicht te kunnen veralgemenen.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Speno werktrein op L75
De SPENO US 6.1 is een Ultra sonic meettrein(meetingen aan 90km/h). Die gaan cracks in de sporen opsporen alsook de vorm controleren.Ds daarmede kan je alle soorten fouten van de RAIL detekteren. Dus niet van het spoor, daarvoor zijn er nandere meet units beschikbaar zoals de MAUZIN.trainfreak schreef:De Speno is een slijptrein, dit is waarschijnlijk de motorunit, de eigenlijke slijpwagons worden misschien later nog overgebracht, of die zijn al ter plaatse.groentje schreef:De Speno is een Ultrasoonmeettrein. Voor de technische details moet ik je verwijzen naar iemand die er meer vanaf weet, maar ik ga ervan uit dat het de staat van de sporen nakijkt, en kijkt waar er eventuele zwakke plekken zijn, waar er eventueel (kleine) verzakkingen zijn, etc.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het inderdaad maar om een controle gaat.
Correcties na doorrit van de US 6.1, zijn dus vervangen van een rail op een lange of korte lengte (coupons),opvullen met lassen of slijpen(plaatselijk of op grote afstand)
Correcties na doorrit type MAUZIN: passage met onderstopmachine(lijn of spoortoestellen) of manule onderstopping op 1 bepaalde plaats.
Dus SPENO US 6. 1het is geen motor of traktievoertuig
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Speno werktrein op L75
Dan is dit toch ook een van de eerste keren dat men daarvoor de Speno vraagt.
Ik heb deze nog nooit (op foto) tegengekomen.
Doet de EM130 ook geen metingen aan het spoor?
Ik heb deze nog nooit (op foto) tegengekomen.
Doet de EM130 ook geen metingen aan het spoor?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Speno werktrein op L75
Het kan ook zijn dat hij gewoon een verbindigsrit deed naar een andere klant bv.trainfreak schreef:Dan is dit toch ook een van de eerste keren dat men daarvoor de Speno vraagt.
Ik heb deze nog nooit (op foto) tegengekomen.
Doet de EM130 ook geen metingen aan het spoor?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Speno werktrein op L75
De EM130 of de wagon MAUZIN , controleren de geometrische waarden van het spoor.trainfreak schreef:Dan is dit toch ook een van de eerste keren dat men daarvoor de Speno vraagt.
Ik heb deze nog nooit (op foto) tegengekomen.
Doet de EM130 ook geen metingen aan het spoor?
Speno doet enkel onderhoud van de rail of spoorstaaf.
dus je moet goed het verschil maken tussen "het spoor" en "spoorstaaf"
Re: Speno werktrein op L75
Dit ultrasoonvoertuig meet aan 45km/h (60km/h op HSL) en is daarom overdag weinig te zien.
De nacht van 14/15 augustus heeft deze motorwagen Lijn 75 en 59 'opgemeten'.
Trouwens wie dit voertuig wil spotten zal vlug moeten zijn , er zijn nog 10 dagen voorzien met dit voertuig in Belgie.Daarna stopt de firma Speno met ultrasoonmetingen en wordt deze motorwagen verkocht of buiten dienst geplaatst.Een nederlandse firma neemt dan de ultrasoonmetingen over.
De nacht van 14/15 augustus heeft deze motorwagen Lijn 75 en 59 'opgemeten'.
Trouwens wie dit voertuig wil spotten zal vlug moeten zijn , er zijn nog 10 dagen voorzien met dit voertuig in Belgie.Daarna stopt de firma Speno met ultrasoonmetingen en wordt deze motorwagen verkocht of buiten dienst geplaatst.Een nederlandse firma neemt dan de ultrasoonmetingen over.

Re: Speno werktrein op L75
Ha dan gaan we in Belgie de "Eurailscout" zien....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Speno werktrein op L75
Die heb ik enkele jaren geleden eens gezien.dentheo schreef:Ha dan gaan we in Belgie de "Eurailscout" zien....
Het was toen rond een uur of tien elf 's avonds dat hij kwam.
Ik heb er nog ergens foto's van.