u weet precies veel!groentje schreef:Hohoho, ik ben geen ongevallenspecialist. Maar ik weet hoe een klassiekje er vanbinnen uitziet, en ik weet ook dat je een dode hoek hebt.
Alleen zou het een zeer zware storing moeten zijn, die, ik zeg het nogmaals, niet volledig uit te sluiten valt, maar toch wel zeer onwaarschijnlijk is, wanneer het sein groen toonde op een moment dat dat in geen geval mocht. Het sein mocht op geen enkel moment openkomen, het zou dus ook niet mogen kunnen dichtvallen, maar gewoon dicht zijn.
Wil ik daarmee de verantwoordelijkheid in de schoenen van de bestuurder schuiven? Nee, want hij is slechts medeverantwoordelijk. Het verouderde 'veiligheidssysteem' van zijn trein, de druk op bestuurders om én op tijd, én veilig én comfortabel te rijden, en mogelijk nog derde oorzaken die ik niet ken, spelen ook een rol. Een bestuurder rijdt niet willens nillens door een rood sein.
u weet hoe het "groentje" (speling van het lot) eruit ziet maar heb nooit ermee het beroep van treinbestuurder uitgeoefend , dat scheelt een slok op een borrel.laat staan uw ervaring als treinbestuurder die toch primordiaal is als je zich op dit pad begeeft, nl hhet proberen bepalen van schuld of onschuld! watniet hetzelfde is als een algemene discussie zoals hier bezig is.
onwaarschijnlijkheid bestaat niet als je ongevallen enquettes doet en je dus de "arbre des causes" opmaakt.
wat is een zware storing?? gewicht!Mischien mocht het wel "groen" tonen op dit moment, maar is er iets geweizigd door iets of iemand!
Volgende zin doet meer dan mijn wenkbrauwen fronsen als U zegt """Wil ik daarmee de verantwoordelijkheid in de schoenen van de bestuurder schuiven? Nee, want hij is slechts medeverantwoordelijk"""Hoe kun je nu iemand beschuldigen als medeplichtige (synoniem van medeverantwoordelijke) voor iets dat je niet gedaan hebt of verantwoordelijk voor bent , dus hier spreekt men van een schoolvoorbeeld van " contradicio in terminis".