? Sabena-stellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Bericht door Patrick »

Spoor 1A: spoorwegarcheologie :)
Afbeelding
Patrick

Bericht door Patrick »

Spoor 1: spoorwegarcheologie, deel 2 :)
Hier en daar zijn nog (stukken van) oude posters te zien aan de kant van spoor 1 in FBCL.
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

k eb er denk ik nog een foto van gevonden, van spoor 1A:
Afbeelding
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

SIMPY.be schreef:Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.
De 597 :?: :?: :?:
1607

Bericht door 1607 »

Jonathan schreef:
SIMPY.be schreef:Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.
wa is daar mis mee met dat stel? :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

1607 schreef:
Jonathan schreef:
wa is daar mis mee met dat stel? :roll:
Niets.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Twas 100% zeker ne sabena, maar kan nu niet met 100% zekerheid zeggen dat het de 597 was... (beginnende alsheimer, weekend-aids, oogmisvorming enz.)
Steven

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizen
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Jonathan schreef:Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizen
de thalyssen en ICE's rijden toch langs spoor 1 en 2 ? als die stelletjes er reden kon er toch geen andere trein (thalys of ICE of wat dan ook) rijden? :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:
Steven schreef:
de thalyssen en ICE's rijden toch langs spoor 1 en 2 ? als die stelletjes er reden kon er toch geen andere trein (thalys of ICE of wat dan ook) rijden? :roll:
Neen, maar ik bedoel dat al die hogesnelheidstreinen aankomen in Brussel-Zuid, trein naar de luchthaven vertrekt daar niet en komt er ook niet voorbij, en daarom zou dat een van de redenen zijn om dat spoor niet meer te gebruiken. Maar zoals Steven zegt is het nog een veel groter voordeel dat ze IR's uit Mons, Gent, De Panne... laten doorreizen, want anders hadden die toch maar stilgestaan in Brussel-Noord of Schaarbeek en hadden ze nog eens een nieuwe dienst kunnen verzekeren van Brussel-Zuid (Centraal) naar de Brusselse Nationale Luchthaven.
Steven

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Shrek schreef:
Steven schreef: da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizen
Neen, maar ik bedoel dat al die hogesnelheidstreinen aankomen in Brussel-Zuid, trein naar de luchthaven vertrekt daar niet en komt er ook niet voorbij, en daarom zou dat een van de redenen zijn om dat spoor niet meer te gebruiken. Maar zoals Steven zegt is het nog een veel groter voordeel dat ze IR's uit Mons, Gent, De Panne... laten doorreizen, want anders hadden die toch maar stilgestaan in Brussel-Noord of Schaarbeek en hadden ze nog eens een nieuwe dienst kunnen verzekeren van Brussel-Zuid (Centraal) naar de Brusselse Nationale Luchthaven.
vroeger waren die ir's totaal anders geregeld, deze verbindingen zijn er allemaal maar gekomen met het nieuwe ic/ ir plan van 98, dat treintje stond nog op spoor 1 noch op spoor 2, spoor A was een doodlopend spoortje geschikt voor 1 ms tussen spoor 1 en 2 op het einde van perron 1/2, je moet er terplaatse maar is goed zien nu nog nog kan, de plaats waar er beton gegoten is lag dus vroeger een kort stukje spoor dat zowel vanspoor 1 en van spoor 2 te bereiken was :-)
trainman

Bericht door trainman »

treintje kwam via spoor 2 aan vanuit richting noord, nam wissel naar kopspoor en stop.
Vertrok daarna via spoor 1 weer richting noordstation. Dus terwijl het er stond versperde het de weg niet voor andere treinen. Moest er in de dienstregeling natuurlijk wel worden tussengeschoven.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Door welk seinhuis werden die wissels en bijhorende seinen dan bediend?
Plaats reactie