Beneluxtreinen met I6-en
- Dieselfreak
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Beneluxtreinen met I6-en
Toen ik op nieuwjaarsdag in Amsterdam de Benelux nam bestond die niet uit de gebruikelijke rijtuigen, maar uit I6-en. Gisteren ben ik naar Kalmthout geweest, daar heb ik bijna een uur op het perron gestaan en diverse treinen zien passeren. Waaronder ook een met I6-en die in de richting van Nederland reed en niet stopte in het station, ik neem dus aan dat het de Benelux was:
Later kwam er nog een Beneluxtrein uit de andere richting, die uit de gebruikelijke rijtuigen bestond.
Is het nieuw dat er voor de trein Brussel-Amsterdam I6-rijtuigen worden gebruikt? En wat is de reden hiervoor?
Later kwam er nog een Beneluxtrein uit de andere richting, die uit de gebruikelijke rijtuigen bestond.
Is het nieuw dat er voor de trein Brussel-Amsterdam I6-rijtuigen worden gebruikt? En wat is de reden hiervoor?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
NS Hispeed heeft voor de Fyra-dienst een aantal ICRm-Prio-rijtuigen nodig, dezelfde als die op de Benelux rijden. Deze zijn o.a. voorzien van een bioreactor en de 'juiste' livrei. Omdat er dan niet genoeg treinstellen overbleven om de Benelux uit te kunnen voeren, heeft men de NMBS gevraagd om een stam te voorzien van I6/I10-rijtuigen.
- Dieselfreak
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Wat is eigenlijk het verschil tussen I6-en en I10-en? Ik verwar die twee vaak met elkaar.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Dat is maar de helft van het verhaal: er waren alleen maar te weinig rijtuigen omdat er sinds september ook in Brussel lang gekeerd wordt en waarvoor dus een extra stam voor de Benelux nodig is.AlexNL schreef:NS Hispeed heeft voor de Fyra-dienst een aantal ICRm-Prio-rijtuigen nodig, dezelfde als die op de Benelux rijden. Deze zijn o.a. voorzien van een bioreactor en de 'juiste' livrei. Omdat er dan niet genoeg treinstellen overbleven om de Benelux uit te kunnen voeren, heeft men de NMBS gevraagd om een stam te voorzien van I6/I10-rijtuigen.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Onthou maar dat de I6 een rokje dragen, de I10 niet. Dat kan grappig lijken, maar daardoor kun je ze wel vanop afstand herkennen. Binnenin bestaan de I6 uit afzonderlijke coupés van 6 (in 1ste) en 8 zitjes (in 2de); de I10 zijn van het coachtype.Dieselfreak schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen I6-en en I10-en? Ik verwar die twee vaak met elkaar.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- Dieselfreak
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Beneluxtreinen met I6-en
overweg13 schreef:Onthou maar dat de I6 een rokje dragen, de I10 niet. Dat kan grappig lijken, maar daardoor kun je ze wel vanop afstand herkennen.
Hoeveel % van de Beneluxen wordt tegenwoordig eigenlijk met I6 gedaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
zowel in eerste als in tweede klasse hebben de i6 rijtuigen per compartiment maar zes zitplaatsen.overweg13 schreef:Onthou maar dat de I6 een rokje dragen, de I10 niet. Dat kan grappig lijken, maar daardoor kun je ze wel vanop afstand herkennen. Binnenin bestaan de I6 uit afzonderlijke coupés van 6 (in 1ste) en 8 zitjes (in 2de); de I10 zijn van het coachtype.Dieselfreak schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen I6-en en I10-en? Ik verwar die twee vaak met elkaar.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Beneluxtreinen met I6-en
De 1e classe I6 is wel wat ruimer, in 1e classe zijn er 10 compartimenten van 6, in 2e classe zijn er 11 compartimenten van 6
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Klopt. Sorry! Het verschil zit in het aantal coupés, en dus in de beenruimte.Steven schreef:zowel in eerste als in tweede klasse hebben de i6 rijtuigen per compartiment maar zes zitplaatsen.overweg13 schreef:Onthou maar dat de I6 een rokje dragen, de I10 niet. Dat kan grappig lijken, maar daardoor kun je ze wel vanop afstand herkennen. Binnenin bestaan de I6 uit afzonderlijke coupés van 6 (in 1ste) en 8 zitjes (in 2de); de I10 zijn van het coachtype.Dieselfreak schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen I6-en en I10-en? Ik verwar die twee vaak met elkaar.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Meestal één, alhoewel er is ooit naar het schijnt met twee gereden, ergens in de sneeuwproblemen weken.Dieselfreak schreef:overweg13 schreef:Onthou maar dat de I6 een rokje dragen, de I10 niet. Dat kan grappig lijken, maar daardoor kun je ze wel vanop afstand herkennen.
Hoeveel % van de Beneluxen wordt tegenwoordig eigenlijk met I6 gedaan?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Die trein bestaande uit I6 en I10 doet normaal 2x/dag heen en terug Brussel Amsterdam.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Ik heb 'm wel eens gehad, maar ik zit toch liever in ICRm. Want dan zit je tenminste niet tegenover elkaar, en je kunt de armleuning wegdoen.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
2 van de 17 treinparen. Vanaf april waarschijnlijk 2 van de 16 treinparen.Dieselfreak schreef:Hoeveel % van de Beneluxen wordt tegenwoordig eigenlijk met I6 gedaan?
Groetjes,
Rian
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Je kan op de Belgische rijtuigen ook de armleuningen wegdoen maar niet op allemaal natuurlijk, op de i10 niet maar in de i6 wel.AlexNL schreef:Ik heb 'm wel eens gehad, maar ik zit toch liever in ICRm. Want dan zit je tenminste niet tegenover elkaar, en je kunt de armleuning wegdoen.
Re: Beneluxtreinen met I6-en
Hé, valt er een treinpaar weg ?rvdborgt schreef:2 van de 17 treinparen. Vanaf april waarschijnlijk 2 van de 16 treinparen.Dieselfreak schreef:Hoeveel % van de Beneluxen wordt tegenwoordig eigenlijk met I6 gedaan?
Groetjes,
Rian
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide