L132 tussen Mariembourg en Couvin, een Bocqlijn ervaring
dieselen als toen
-
ostbahnhof
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
dieselen als toen
wil je nog es in een diesel zitten op sporen die nog echt tegen mekaar aanlopen en niet gelast zijn of naast mekaar overlopen:
L132 tussen Mariembourg en Couvin, een Bocqlijn ervaring
L132 tussen Mariembourg en Couvin, een Bocqlijn ervaring
Re: dieselen als toen
Het typische 'kedeng-kedeng' in de Kempen en Limburg tussen Zolder en Hasselt en de bocht voor Herentals tot aan de aantakking van L29 is ook al even verleden tijd... 
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
- Dieselfreak
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: dieselen als toen
Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: dieselen als toen
Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: dieselen als toen
Ik ben er gisteren nog geweest. De hele lijn van Charleroi tot Couvin is gerenoveerd met nieuwe perrons, aanduidingen, sporen, dwarsliggers,...Dieselfreak schreef:Ik heb 4 jaar geleden eens naar Couvin gespoord, en inderdaad, de laatste kilometers was het daveren geblazen.
Nergens dus nog korte rails. Integendeel, de rit was uiterst comfortabel (zelfs in een wasmachine
Re: dieselen als toen
Je hebt geen korte spoorstaven nodig om spoorstroomkringen te hebben, dekooiker. De langgelaste rails hebben een kleine isolatie tussen de SK's, van hooguit enkele mm.dekooiker schreef:Liggen daar dan geen spoorstroomkringen (korte sporen?) of is het louter de mindere staat van den ijzerenweg?